مسوولان برای عملیاتی کردن پروژه تله کابین کرمانشاه تلاش مضاعف کنند

کرمانشاه - ایرنا - استاندار کرمانشاه گفت: تله کابین پروژه‌ای بسیار مهم در حوزه گردشگری و تفریحی برای شهر کرمانشاه است و مسوولان ذی‌ربط  آن وظیفه دارند برای عملیاتی شدن آن نهایت تلاش خود را بکار گیرند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا؛ «هوشنگ بازوند» در جلسه‌ای با «نادر نوروزی» شهردار منتخب کرمانشاه که در سرسرای استانداری برگزار شد، انتخاب او توسط شورای اسلامی شهر کرمانشاه را تبریک گفت و ابراز امیداوری کرد هرچه سریعتر حکم شهرداری نوروزی ابلاغ شود و با استفاده از تجربیات، سواد و سوابق خوب اجرایی او پروژه های مهمی مانند تله کابین کرمانشاه هر چه سریعتر اجرایی شود.

بازوند در ادامه با اشاره به پیگیری های مستمر برای اجرای پروژه تله کابین کرمانشاه تصریح کرد: یک مسیر جدید با هماهنگی وزارت میراث فرهنگی برای اجرای این پروژه شناسایی و مشخص شده است و الان مسوولان ذی ربط وظیفه دارند برای تسریع در اجرای این پروژه اقدامات لازم را انجام دهند.

استاندار کرمانشاه بیان داشت: مسیر قبلی که با ثبت جهانی شدن مجموعه باستانی و تاریخی طاق بستان منطبق نبود، حذف گردید و ما هم تلاش کردیم که یک مسیر جدید که هویت این آثار تاریخی را تهدید نکند شناسایی شود و به این موضوع تاکید کردیم که مسیر اجرای پروژه تله‌کابین نباید هیچ تهدیدی برای اخلال در ثبت جهانی تاق بستان باشد که خوشبختانه یک مسیر جدید برای این موضوع طراحی شد.

بازوند ادامه داد: سرمایه گذاری که برای اجرای این پروژه تعیین شده فردی توانمند و با تجربه است که مدیران وظیفه دارند هرگونه تسهیل گری و فراهم ساختن بسترهای لازم را برای پیشبرد برنامه های اجرای پروژه تلی کابین کرمانشاه بکار بگیرند.

وی از اداره میراث فرهنگی و گردشگری استان و شهرداری کرمانشاه خواست که کارهای مربوط به اجرای این پروژه را دنبال و هر چه سریعتر نسبت به پیگیری و اخذ موافقت اصولی برای تسریع در اجرای آن اقدام کنند.

بازوند همچنین تاکید کرد: مدیران وظیفه دارند با تلاش ویژه مانع ازهر گونه کم کاری در اجرای این پروژه شوند زیرا هرگونه فرصت سوزی روند رشد و توسعه استان با اجرای پروژه های مختلف سرمایه گذاری گرفته می شود.

به گزارش ایرنا، ساخت تله کابین بر فراز کوه‌های تاق‌بستان از حدود ۲۰ سال گذشته نقل محفل مدیران کرمانشاهی است، اما از آن زمان تاکنون این پروژه تنها به برپایی چند پایه در نقاط مختلف کوه خلاصه می‌شود.

مجموعه تاریخی تاق بستان در قرن سوم میلادی ساخته شده ‌است و ارزش هنری و تاریخی زیادی دارد. چند صحنه تاریخی از جمله تاج‌گذاری خسرو پرویز، تاج‌گذاری اردشیر دوم، تاج گذاری شاهپور دوم و سوم و هم‌چنین چند سنگ نوشته (کتیبه) به خط پهلوی کتیبه‌ای و مراسم شکار گراز توسط سوارکاران و نواختن موسیقی با آلات موسیقی چنگ در داخل ۲ تاق و جوار آن دیده می شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha