۲۸ آذر ۱۴۰۰، ۱۶:۰۷
کد خبر: 84582567
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۰ هزار اثر به سوگواره جهانی امام حسین(ع) ارسال شد

قم - ایرنا - بیش از ۱۰ هزار اثر از ایران و سایر کشورهای جهان در بخش‌های مختلف نخستین سوگواره ملی و بین‌المللی ملت امام حسین (ع) شرکت کردند.

به گزارش عصر یکشنبه ایرنا، سخنگوی دبیرخانه دائمی سوگواره‌های حسینی با اعلام خبر فوق اظهار داشت: فعالان و هنرمندان حوزه عکس و کلیپ در قالب‌های فیلم کوتاه سه دقیقه‌ای، انیمیشن، موشن‌گرافیک و نماهنگ با ۶ هزار اثر پیشتاز ارسال آثار به سوگواره ملت امام حسین ع بودند.

محمد صادق افراسیابی افزود: بخش گرافیک با ۲ هزار و ۴۶۰ اثر در قالب‎‌های عکس‌نوشت، پوستر، اینفوگرافی و تولیدهای تلفن‌همراه دومین گروه پر مخاطب در بخش‌های مختلف این سوگواره بود و پس از آن شرکت‌کنندگان با ارسال هزار و ۵۳۰ اثر از بخش اشراق سوگواره ملت امام حسین (ع) شامل داستان کوتاه و نمایشنامه، شعر و قطعه‌های ادبی استقبال کردند.

افراسیابی خاطرنشان کرد: سایر آثار حاضر در این جشنواره در بخش‌های صوت و پادکست و خبر شرکت کرده‌اند. 

سخنگوی دبیرخانه دائمی سوگواره‌های حسینی با بیان اینکه تعداد آثار بین‌المللی شرکت کننده از کشورهای مختلف در این سوگواره قابل توجه است ادامه داد: کشور نیجریه با تولید و ارسال ۵۰ اثر اختصاصی به سوگواره پیشتاز ارسال بیشترین اثر در بخش بین‌الملل سوگواره بین‌المللی امام حسین (ع) است.

همچنین با بیان اینکه در آینده نزدیک مرحله نخست داوری این آثار به پایان خواهد رسید تصریح کرد: دبیرخانه ملت امام حسین در نظر دارد نمایشگاهی از آثار منتخب شرکت کننده در این سوگواره برگزار کند.

دبیرخانه دائمی سوگواره‌های حسینی، نخستین سوگواره ملی و بین‌المللی ملت امام حسین (ع) را با هدف تولید و کنش‌گری عاشورایی در فضای مجازی برگزار کرد که تلفیقی از سوگواره‌های اشراق، بوی سیب و مهر محرم است.

 این سوگواره با همکاری مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی، سازمان بسیج رسانه، دفتر تبلغات اسلامی حوزه علمیه قم، رادیو معارف، اداره فرهنگ و ارشاد استان سمنان و شبکه جهانی ولایت در قالب ۲ بخش مردمی و حرفه‌ای برگزار می‌شود.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha