خیران در سفر رییس جمهور به یزد ۱۳۰ میلیارد ریال به زندانیان کمک کردند

یزد- ایرنا - معاون اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب اسلامی یزد گفت: همزمان با دوازدهمین سفر استانی آیت الله سید ابراهیم رئیسی رییس جمهور به مرکز این استان، ۱۳۰ میلیارد ریال از سوی افراد خیر به زندانیان و خانواده های آنان کمک شد.

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی اداره کل دادگستری یزد، سعیده رامش در تبیین دستاوردهای سفر رییس جمهور به یزد  افزود: در حاشیه این سفر در حوزه حمایت از خانواده زندانیان و آزادی محکومان و زندانیان نیازمند اقدام های خوبی انجام شد.

وی به تهیه ۱۰۰ سری جهیزیه با کمک یکی از خیران استان اشاره کرد و یادآور شد: این تعداد جهیزیه شامل ۱۷ قلم کالای اساسی بود که به زوج های جوان و خانواده های نیازمند که از امکانات اولیه زندگی محروم بودند، اهدا شد.

معاون اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب یزد تصریح کرد: ارزش ریالی مجموع کمک های صورت گرفته در این حوزه ۱۱۰ میلیارد ریال است.

وی افزود: همچنین با همت سه تن از خیران استان زمینه آزادی ۱۰۰ نفر از زندانیان و محکومان نیازمند از زندان در سفر رییس جمهور به استان فراهم شد.

رامش تصریح کرد: برای آزادی این تعداد زندانی  ۲۵ میلیارد ریال از سوی خیران پرداخت و زمینه آزادی تعدادی از اتباع خارجی، مددجویان کانون اصلاح و تربیت، محکومان بیمار و تعدای زندانی از بند نسوان( زنان) فراهم شد.

به گفته معاون اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب یزد حمایت خیران در حوزه زندانیان اقدامی موثر برای کاهش آسیب های مرتبط با حوزه زندانیان و به ویژه خانواده های آنان است.

یزد سه ندامتگاه دارد که تعداد مددجویان زندانی آن حدود سه هزار و ۵۰۰ نفر است که ۶۷ نفر آنها هم اکنون به دلیل جرایم غیرعمد مالی در زندان بسر می برند.

یزد یک میلیون و ۲۳۶ هزار نفر جمعیت دارد که ۸۷ درصد در ۲۴ شهر و بقیه در روستاها و آبادی ها زندگی می کنند و از مجموع جمعیت روستایی استان ۹ هزار نفر عشایر هستند که عمدتا در فصل قشلاق در شهرستان های خاتم و ابرکوه در نیمه دوم سال سکونت دارند. 

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha