۱۰ درصد گونه های جنگلی آسیب دیده از آتش سوزی ارسنجان جوانه زد

شیراز-ایرنا- رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ارسنجان گفت: حدود ۱۰ درصد گونه های جنگلی آسیب دیده ناشی از بروز حریق در مناطق مختلف این شهرستان مجدد جوانه زده و در حال زادآوری است.

به دریافتی یکشنبه ایرنا از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس، حسن خسروانیان افزود: در برنامه ای که با حضور کارشناسان فنی اداره و به منظور ارزیابی مناطق مختلف دچار بحران صورت گرفت، مشاهده شد درختان، درختچه ها و بوته های چندساله که در آتش سوزی سال جاری دچار حریق شده بودند در حال احیاء بوده و رویش جدیدی را آغاز کرده اند.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ارسنجان گفت: در سال جاری چهارشنبه های هر هفته به عنوان روز غنی سازی جنگل مناطق آسیب دیده در جنگل های شهرستان پیش بینی شده و این امر به مدت ۲ ماه ادامه خواهد داشت.

خسروانیان بیان کرد: در برنامه غنی سازی جنگل های شهرستان از گونه های بومی و محلی سازگار با محیط شامل بذور بنه،کیکم، بادام کوهی، تنگرس و ارژن استفاده خواهد شد.

۱۰ درصد گونه های جنگلی آسیب دیده از آتش سوزی ارسنجان جوانه زد

وی ادامه داد: رویش مجدد و زادآوری درختان جنگلی و طبیعت نمونه چرخش طبیعت و نشان از  قدرت لایزال الهی است که با همت و مساعدت طبیعت دوستان، بخش های زیادی از خسارات وارده جبران می شود.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ارسنجان همچنین از جوامع محلی، سازمان های مردام نهاد(NGO)، خانواده های معظم شهدا، دوستداران طبیعت،ادارات ،نهادهای دولتی و مردم فهیم و طبیعت دوست شهرستان درخواست کرد در برنامه های در دست اجرای این اداره حضور فعال و مشارکتی پویا داشته باشند و مرتعداران و دامداران هم نسبت به اجرای امورات قرق و حفاظت اهتمام کامل داشته باشند تا این امانت الهی به نسل های آینده سپرده شود.

شهرستان ارسنجان که ۷۹ هزار هکتار اراضی جنگلی را در خود جای داده است، در فاصله ۱۲۵ کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha