۲۸ آذر ۱۴۰۰، ۹:۳۴
کد خبرنگار: 965
کد خبر: 84582015
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آب گرفتگی ناشی از بارندگی در خوزستان رخ نداد

اهواز - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان با بیان اینکه وضعیت اهواز و شهرهای استان به صورت لحظه ای از نظر آب گرفتگی معابر پایش می شود، گفت: تا کنون موردی از آب گرفتگی ناشی از بارندگی اخیر در شهرهای خوزستان گزارش نشده است.

محمدرضا کرمی نژاد یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به استمرار بارندگی در این استان افزود: از تمام شهرهای استان گزارش های لحظه ای دریافت می شود که بر اساس این گزارش ها در هیچ شهر خوزستان آب گرفتگی جدی رخ نداده است.

وی ادامه داد: مواردی از آب گرفتگی در برخی مناطق استان گزارش شده که جزیی بوده و با اقدام سریع تیم های عملیاتی مشکل این نقاط رفع و شرایط به حالت عادی برگشته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان با اشاره به اصلاح شبکه فاضلاب اهواز در ۱۲۶ جبهه عملیاتی، افزود: در پنج ماه اخیر اقدام گسترده ای برای اصلاح شبکه فاضلاب اهواز انجام شده است که بارندگی های اخیر، موثر بودن این اقدام ها را نشان داد.

کرمی نژاد، گفت: در صورت ادامه بارندگی با شدت بیشتر احتمال اینکه برخی نقاط استان خوزستان با مشکل مواجه شوند وجود دارد اما برای جلوگیری از هر گونه آبگرفتگی اکیپ های این شرکت در حالت آماده باش می باشند.

وی با اشاره به اقدام انجام شده برای به حداقل رسیدن مشکل اهواز در بارش پیش‌رو افزود: ۱۶۸ ایستگاه پمپاژ با ظرفیت ۲۸۷ پمپ در شهر اهواز وجود دارد که برای اولین بار تمام این ایستگاه ها و پمپ ها به روزرسانی، تعویض، اصلاح و یا تعمیر اساسی شده است.

وضعیت حاد آبگرفتگی در خوزستان گزارش نشد

مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان گفت: با توجه به بارندگی‌ اخیر، هیچ یک از شهرستان‌های استان دچار شرایط حادی ناشی از آبگرفتگی نشده است.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری خوزستان شهاب صدیقی در خصوص شرایط استان پس از بارش‌های اخیر اعلام کرد: با هماهنگی‌ و تلاش صورت گرفته از سوی دستگاه‌های خدمات رسان تا این لحظه وضعیت کلیه شهرستان‌ها در سطح استان باثبات گزارش شده و شرایط حادی از لحاظ آبگرفتگی گزارش نشده است.

بارش باران که از جمعه شب در بسیاری از نقاط خوزستان آغاز شده طبق پیش بینی هواشناسی تا روز سه‌شنبه ادامه دارد.

روز شنبه تصاویری از آب گرفتگی در میدان جمهوری اهواز منتشر شد که طبق بازدید میدانی خبرنگار ایرنا با رفع مشکل گرفتگی منهول منتهی به این میدان، آب گرفتگی این منطقه تا شب گذشته رفع و تردد در این میدان به حالت عادی بازگشت.

بیشترین میزان بارندگی ثبت شده در استان خوزستان طی مدت ۲۴ ساعت (جمعه شب تا شنبه شب ) در منطقه پل زال شهرستان اندیمشک با ۱۴۶ میلیمتر بوده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha