تردد در ۵ محور برف‌گیر چهارمحال‌ و بختیاری با زنجیر چرخ امکان‌پذیر است

شهرکرد - ایرنا - سرپرست اداره‌کل‌ راهداری‌ و حمل و نقل جاده‌ای‌ چهارمحال و بختیاری گفت: تردد در پنج محور سخت‌گذر در شهرستان‌های‌ کوهرنگ، اردل، کیار، بروجن و لردگان به علت بارش‌ برف تنها با زنجیرچرخ‌ امکان‌پذیر است.

حسین مالکی روز یکشنبه‌ در گفت و گو با ایرنا افزود: بارش برف در گردنه چری کوهرنگ، خمیر مایه ناغان، بره مرده بخش میانکوه، گردنه گوشنگلی بروجن و گردنه گله‌وار سردشت لردگان که از روز شنبه آغاز شد، همچنان ادامه دارد و رانندگانی که قصد عبور از این مسیرها را دارند لازم است از زنجیرچرخ‌ استفاده کنند.

وی افزود: دیگر محورهای ارتباطی استان نیز به دلیل بارش باران لغزنده‌ است.

مالکی یادآور شد: به جز گردنه‌ عسل‌کشان که به علت احتمال‌ بروز کولاک و سقوط بهمن از روز شنبه ۲۷ آذر به صورت موقت مسدود شده است، دیگر جاده‌های این استان باز و تردد در آن‌ها روان است.

وی با اشاره به ضرورت کاهش سفرهای غیرضروری در زمان بارش‌ها و همچنین به همراه داشتن زنجیره چرخ، لباس گرم و غذا در حین سفر به مناطق برف‌گیر و سخت‌گذر، تاکید کرد: رانندگان می‌توانند پیش از سفر با برقراری تماس با سامانه تلفن گویا ۱۴۱ از وضعیت راه‌ها مطلع شوند.

به گزارش ایرنا، مجموع بارش سامانه اخیر در چهارمحال و بختیاری تا ساعت ۶:۳۰ روز یکشنبه در کوهرنگ ۷۷.۸ میلیمتر، لردگان ۸۲.۲ میلیمتر، بروجن چهار میلیمتر، فارسان ۲۷ میلیمتر، اردل ۷۳.۱ میلیمتر، بلداجی در شهرستان بروجن ۲۲.۷ میلیمتر، دوآب صمصامی در شهرستان کوهرنگ ۷۰.۷ میلیمتر، مال‌خلیفه در شهرستان لردگان ۵۸.۶ میلیمتر، شلمزار مرکز شهرستان کیار ۴۸.۵ میلیمتر و آلونی مرکز شهرستان خانمیرزا ۶۶.۱ میلیمتر ثبت شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha