معاون شهردار: بسیاری افراد از زیارت حرمین مطهر در شیراز محروم هستند

شیراز-ایرنا-معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز گفت: شهروندان زیادی در محلات حاشیه‌ای شیراز ساکن هستند و برخی از این افراد که در حاشیه شیراز زندگی می‌کنند از زیارت حرمین مطهر محروم هستند که باید در این رابطه کارهای اساسی صورت پذیرد.

به گزارش ایرنا,مصطفی مشفقیان روز شنبه در مراسم اختتامیه دهه گردشگری مذهبی و تقدیر از فعالان شیراز در این حوزه که در حرم مطهر حضرت سید علاالدین حسین (ع) برگزار شد،گردشگری مذهبی را یکی از مهمترین اولویت‌های مدیریت شهری شیراز دانست و گفت: نحوه برخورد و تشریفات گردشگر مذهبی باید آموزش داده شود و فردی که بعنوان توریست مذهبی وارد این شهر می‌شود باید زمینه مذهبی داشته باشد.

به گفته وی برای توسعه گردشگری مذهبی در شیراز باید نحوه برخورد و تشریفات زیارتی این نوع گردشگر آموزش داده و تدابیر خاصی در این زمینه اندیشیده شود.
وی ادامه داد:
معاون شهردار شیراز اضافه کرد: این امکان وجود دارد که شهروندان و افرادی که در محلات حاشیه‌ای شیراز زندگی می‌کنند حداقل دو مرتبه در سال در قالب راه اندازی تورهای گردشگری مذهبی روزانه توسط شهرداری به حرمین مطهر شیراز مشرف شوند.

ارایه ۲ هزار و ۹۴۰ ساعت آموزش ویژه گردشگری مذهبی در شیراز

مدیر امور زیارت و گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز نیز در ادامه این آیین گفت: شاخص‌ترین فعالیت‌های دهه گردشگری مذهبی در این شهر از ۱۷ تا ۲۷ آذرماه جاری برگزار شده است.
امیرحسین حکمت‌نیا افزود: در این مدت ۲ هزار و ۹۴۰ نفر ساعت آموزش در حوزه گردشگری مذهبی شامل آموزش گردشگری ویژه خدام حرم‌های مطهر و بقاع متبرکه شیراز، آموزش گردشگری و تشریفات زیارتی ویژه خادمان اماکن مذهبی و زائرسراها، آموزش گردشگری مذهبی ویژه فعالین گردشگری و صنوف وابسته در استان فارس و آموزش گردشگری الگوهای رفتاری و آداب معاشرت ویژه رانندگان تاکسی زائر برگزار شده است.
وی اظهار داشت: طراحی و اجرای مدل تورهای گردشگری و مذهبی مساجد به تعداد ۵۴۰ نفر ساعت تور با عناوین مختلف ازجمله «گوهران صدف» شامل ۲ تور تخصصی گردشگری مذهبی در محور امام‌زادگان، «نگین شهر»، شامل ۲ تور تخصصی گردشگری مساجد در محور بافت تاریخی شیراز و «خانه علما»، شامل تور تخصصی بافت گردی ویژه خانه و مقبره علما و مشاهیر مذهبی نیز در این مدت برگزار شد.
وی با اشاره به اینکه ایجاد ایستگاه تورهای زیارتی برای حضور در آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) و حضرت علی ابن حمزه (ع) در روزهای زیارتی پنج‌شنبه و شنبه هر هفته از شهرک‌های غرب شیراز به سمت حرم‌های مطهر، از دیگر برنامه‌ها برای حرکت به سمت توسعه گردشگری مذهبی است، گفت: پنج ایستگاه تاکسی زائر در محل‌های باب الرضا (ع) حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) پایانه شهید دستغیب، سه راه احمدی، و حرم های مطهر سید علاالدین حسین (ع) و حرم مطهر علی ابن حمزه (ع) برای هدف دسترسی بهتر به حرم‌ها شکل گرفته است.
حکمت‌نیا پر پایان تاکید کرد: ضروری است که تربیت راهنمایان گردشگری مذهبی در مسیرهای مرتبط با جاذبه های زیارتی و مسجد محوری در شیراز صورت پذیرد و همچنین کتاب‌های تخصیی در این زمینه تهیه شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha