وزیر جهاد کشاورزی:توسعه صنایع تبدیلی از اهداف دولت سیزدهم است

یزد- ایرنا- وزیر جهاد کشاورزی گفت: توسعه و تقویت صنایع تبدیلی و تکمیلی جزو اهداف مهم دولت و از جمله تصمیم‌های مهم این وزارتخانه در کشور به خصوص در استان یزد است .

به گزارش ایرنا، سیدجواد ساداتی‌نژاد شامگاه جمعه در جمع تعدادی از کشاورزان و دامداران شهرستان مهریز افزود: تقویت زنجیره ارزش بخش کشاورزی در استان جزو مصوبه سفر رییس جمهور و برخی اعضای دولت سیزدهم به یزد است .

وی با قدردانی از تلاش صورت گرفته طی سال‌های گذشته برای تحقق اهداف بخش کشاورزی و دامداری افزود: باید از خام‌فروشی به سمت فرآوری محصول رفت و در مصوبه سفر، تسهیلاتی برای توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی در نظر گرفته شد

وزیر جهاد کشاورزی اظهارکرد: در حوزه دامپروری استفاده از نژادهای پربازده و پرورش شتر که مناسب این منطقه است در نظر گرفته شد، همچنین توسعه گلخانه‌ها و آبزی‌پروری در گلخانه، کشت گیاهان کم آب بر مانند گیاهان دارویی جزو مصوبه های این سفر است.

ساداتی‌نژاد با بیان اینکه یزد منطقه خشک و کم‌آبی است و اولویت پیشنهادهای این سفر، مرمت و احیای قنات است که حوزه حیاتی آبرسانی منطقه  و قدمت تاریخی دارد بیان کرد: موضوع حایز اهمیت در این استان تقویت زیرساخت‌های آبخیزداری است تا در این منطقه حداکثر استفاده از روان‌آب‌ها و آب‌های سطحی را داشته باشیم.
وی با بیان این که با وجود میزان بارندگی در استان امکان توسعه کشاورزی نیست تصریح کرد: در حوزه عملیات کشاورزی، افزایش بهره‌وری، بهبود و ارتقای سیستم‌های آبیاری در این استان مدنظر قرار دارد.

وزیر جهاد کشاورزی امروز در سفر به شهرستان‌های تفت و ابرکوه از تعدادی طرح‌های کشاورزی منطقه بازدید کرد.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

 رییس جمهور امروز  در دوازدهمین سفر استانی خود وارد یزد شد .

آیت الله رییسی را در این سفر معاون امور زنان و خانواده و وزیران جهاد کشاورزی ، میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی،  بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ، امور اقتصادی و دارایی ، راه و شهرسازی، ورزش و جوانان و تعدادی از معاونان وزارتخانه های مختلف  و مدیرعامل شرکت ملی گاز همراهی می کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha