روش‌های نوین ساخت مسکن در کشور پیگیری می‌شود

یزد- ایرنا- وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه مسکن در کشور از وضعیت خوبی برخوردار نیست گفت: در راستای تحقق نهضت ملی مسکن در کشور ، روش‌های نوین مسکن سازی با توافق با برخی کشورها پیگیری می‌شود.

به گزارش ایرنا رستم قاسمی روز جمعه در نشست شورای اداری شهرستان میبد افزود:دولت سیزدهم با برنامه ریزی طرح جامع ساخت چهار میلیون مسکن را در دستور کار قرار داده تا بسیاری از مردم صاحب خانه شوند.

وی اظهار داشت:دولت در سال ۱۴۰۱ ، ارایه ۳۶۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات مسکن را در برنامه خود قرار داده‌است ، نهضت ساخت مسکن در کشور شروع شده و احداث چهار میلیون مسکن در کشور در ۲ فاز پیگیری می‌شود.

قاسمی ادامه داد: در استان یزد نیز بر اساس جمعیت باید تا ۵۷ هزار واحد مسکونی ساخته شود که در این راستا  ساخت ۲۰ هزار واحد مسکونی در استان یزد امروز آغاز شد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه مسکن یکی از نیازهای جدی مردم است ، تصریح کرد: منابع اعتباری ساخت مسکن بسیار بیشتر از نیاز کشور است.

وی در ادامه با تاکید بر پیش بینی اختصاص یک هزار میلیارد ریال برای ساماندهی طرح کنار گذر شرقی میبد و لزوم شروع عملیات عمرانی مسیر یاد شده تا ۴۵ روز دیگر گفت:برای حل مشکل مسکن معلولان نیز این وزارتخانه متناسب با اختیار قانونی کمک می کند.

قاسمی در رابطه با مطالبات مردم از دولت نیز گفت:نامه‌ها و درخواست های مردمی ارایه شده در این سفر  به عنوان نماینده دولت به  ریاست جمهوری و وزارتخانه‌های مربوطه ارجاع داده می شود.

روش‌های نوین ساخت مسکن در کشور پیگیری می‌شود

وزیر راه و شهرسازی و هیات همراه روز جمعه با حضور در میبد از باند دوم  کمربند شرق میبد -اردکان (ادامه محور چوپانان - اردکان) و پروژه توسعه بیمارستان امام جعفر صادق (ع) بازدید و پس از آن با حضور در گلزار شهدای شهیدیه نسبت به مقام شهدا اهدای احترام کرد.

مرکز شهرستان ۱۰۶ هزار نفری میبد در ۵۰ کیلومتری شمال غرب شهر یزد قرار دارد.

 رئیس جمهور روز جمعه و در دوازدهمین سفر استانی خود وارد استان یزد شد .

آیت الله رییسی را در این سفر معاون امور زنان و خانواده و وزیران جهاد کشاورزی ، میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی،  بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ، امور اقتصادی و دارایی ، راه و شهرسازی، ورزش و جوانان و تعدادی از معاونان وزارتخانه های مختلف  و مدیرعامل شرکت ملی گاز همراهی می کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha