همکاری‌های گردشگری ترکیه و خراسان رضوی در پساکرونا ادامه می‌یابد

مشهد- ایرنا- سرکنسول کشور ترکیه در مشهد گفت: همکاری‌های این کشور و استان خراسان رضوی در زمینه گردشگری در دوران پساکرونا تداوم خواهد داشت و از طرفیت‌های این استان برای بازدید شهروندان ترکیه استفاده خواهد شد.

"فاتح توپچو" روز پنجشنبه در دیدار با مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان رضوی با اشاره به ظرفیت‌های این استان در حوزه گردشگری افزود: شیوع کرونا موجب تعویق همکاری‌های مشترک ترکیه با استان خراسان رضوی شد که در پساکرونا دوباره از سرگرفته خواهد شد.

وی با بیان این‌که فعالیت‌های فرهنگی مشترک باعث تعمیق روابط می‌شود ادامه داد: قرار است هنرمندان ترکیه به مشهد سفر کنند و از آثار تاریخی، گردشگری و ظرفیت‌های هنری این شهر بازدید کنند.

سرکنسول ترکیه در مشهد گفت: حرم مطهر رضوی و زیارت بارگاه ملکوتی حضرت امام رضا (ع) مهم‌ترین جاذبه مشهد و استان خراسان رضوی است و علاوه بر زیارت، بازدید از جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی این استان از جمله آرامگاه فردوسی، آرامگاه حکیم خیام نیشابوری و عطار مورد علاقه شهروندان ترکیه است.

وی افزود: زادگاه بکتاش‌ولی در روستای فوشنجان نیشابور یکی از ظرفیت‌های گردشگری مورد علاقه شهروندان ترکیه است که می‌تواند گردشگران بسیار از این کشور جذب کند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان رضوی نیز گفت: اشتراکات فرهنگی بسیار بین ایران و ترکیه وجود دارد که با توجه به لغو روادید بین ۲ کشور گردشگری بر مبنای این اشتراکات فرهنگی توسعه خواهد یافت.

سیدجواد موسوی با بیان این‌که برنامه توسعه گردشگری استان با اولویت کشورهای همسایه آغاز شده است افزود: به تازگی نشست مشترک فعالان گردشگری ایران و عراق برگزار شد و براساس توافق و تعامل صورت گرفته، همکاری‌های دوجانبه و تبادل زائر و گردشگر بین ایران و عراق توسعه پیدا خواهد کرد.

وی ادامه داد: آمادگی داریم با دعوت از فعالان گردشگری ترکیه، زمینه همکاری دوجانبه را فراهم کنیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی همچنین برای تبادل اشیای تاریخی و برگزاری جشن نوروزگاه مشترک با همکاری وزارت امور خارجه اعلام آمادگی کرد و گفت: محدوده شهر تاریخی توس نیز حدود ۳۶۰ هکتار است و طرح احیای آن در حال اجراست.

وی از ایجاد باغ مفاخر توس در محدوده‌ای به وسعت ۲ هکتار خبر داد و افزود: مشهد ظرفیت بسیار برای جذب سرمایه‌گذار دارد که در این راستا بسته‌هایی برای سرمایه‌گذاری خارجی آماده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha