سیستان و بلوچستان دومین استان کم‌بارش سال آبی جاری شد

 زاهدان- ایرنا- مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: این استان رتبه دوم کمترین درصد تامین بارش سال آبی جاری را بعد از استان فارس به خود اختصاص داده است.

محسن حیدری روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طی ۱۰سال اخیر تا پایان آبان سالجاری با ادامه کم‌بارشی انباشته و کاهش شدید بارندگی در استان این منطقه بیش‌از ۹۵ درصد درگیر بحران خشکسالی شده است.

وی افزود: سیستان و بلوچستان با توجه به میزان بارندگی از ابتدای سال زراعی تاکنون۴.۳ میلی‌متر بارش داشته که نسبت به دوره مشابه بلندمدت حدود ۵۶ درصد کاهش بارش را نشان می‌دهد که خسارات جبران‌ناپذیری به اقتصاد، منابع طبیعی، کشاورزی و منابع آبی وارد خواهد کرد.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: ادامه‌دار بودن این بحران سبب وقوع خشکسالی اجتماعی - اقتصادی می‌شود که معیشت و زندگی طیف وسیعی از افراد جامعه که اقتصاد خانواده آن‌ها وابسته به منابع آب است را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

وی با اشاره به کاهش میزان بارندگی در سیستان و بلوچستان ادامه داد: تاپایان سال میزان بارش کمتر از حد نرمال است و نکته نگران‌کننده تنها مربوط به تغییرات کمی نیست، بلکه تغییرات کیفی و تغییر شکل ظاهری بارش‌ها از بارندگی‌های مداوم و گسترده به بارندگی‌های رگباری و نقطه‌ای هم نگران‌کننده است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha