۲۴ آذر ۱۴۰۰، ۲۰:۱۷
کد خبر: 84578575
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

استاندار فارس: مشکلات صنایع و راه‌های اقلید رفع شود
سفر استاندار فارس به اقلید

شیراز- ایرنا - استاندار فارس در سفر به اقلید گفت:این شهرستان دارای مشکلات عمده‌ای در بخش صنعت و ارتباطات راه و جاده‌ای است که امیدواریم با تصمیمات و پیگیری های مسوولان و استانداری تا میزان قابل توجهی برطرف شود.

محمد هادی ایمانیه چهارشنبه در پایان سفر یک روزه خود به اقلید در جمع خبرنگاران افزود: یکی از مشکلات شهرستان  که در حال مزمن شدن است مسیر جاده مواصلاتی اقلید به سورمق و تکمیل تونل اباصالح المهدی (عج) است که با تدبیری که از طریق مجلس شورای اسلامی، وزارت راه و استانداری فارس در حال انجام است امیدواریم به سرعت این مشکلات حل شود.

وی با اشاره به مشکلات موجود در صنایع شهرستان اقلید همانند تعدیل نیرو و تعطیلی برخی کارخانه ها افزود: امیدواریم بتوانیم مجتمع گوشت شهرستان را به رونق سابق خود بازگردانیم و مشکلات پیش روی کارخانه ساخت خانه های پیش ساخته نیز حل شود.

استاندار فارس ادامه داد: کمک به مشکلات کارخانه در حال ساخت سرامیک و کارخانه فولاد نیز در دستور کار قرار گرفت.  

وی با اشاره به نشست اخیر با امیر آشتیانی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح افزود: مقرر شد با کمک این وزارتخانه، ایجاد گلخانه هایی با وسعت قابل توجه در شهرستان اقلید انجام شود که حاصل آن افزایش شغل و همچنین حفاظت از منابع آب است.

ایمانیه با بیان اینکه مرکز تصویربرداری پزشکی ام آر آی اقلید با مشکلات بیمه‌ای روبرو بود و مردم برای دریافت خدمات مجبور به پرداخت هزینه های زیاد می شدند، گفت: با توافقی که بین دانشگاه علوم پزشکی و بیمه سلامت انجام شد از ابتدای بهمن ماه مردم برای دریافت خدمات نیاز به پرداخت هزینه به صورت آزاد نیستند.

وی ادامه داد: تونل اباصالح المهدی (عج) که با مشارکت خیرین ساخته شده است با استانداردهای روز مطابقت ندارد و نیاز است با همکاری خیرین و اعتبارات دولتی مشکل تهویه هوا در این تونل برطرف شود.

استاندار فارس گفت: همچنین برای تکمیل پروژه فرهنگی رفاهی ضمن خدمت فرهنگیان آموزش و پرورش شهرستان اقلید تصمیماتی گرفته شد که در آینده شاهد افتتاح آن خواهیم بود.

وی افزود: همچنین مقرر شد فضای اطراف گلزار شهدای گمنام به وسعت ۷۰ هکتار در تفرجگاه پارک انقلاب با مشارکت دانشگاه آزاد اسلامی، شهرداری اقلید و کمک های استانداری، یک پارک فرهنگی مذهبی تفریحی ایجاد و مورد استفاده مردم قرار گیرد.

ایمانیه گفت: تصمیم دیگری که گرفته شد در تفرجگاه تنگ براق و همچنین قدمگاه حضرت علی بن موسی الرضا(ع) در بخش سده با مشارکت شهرداری و بخش خصوصی، مجتمع فرهنگی رفاهی احداث شود.

نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی نیز به خبرنگاران گفت: در نشستی که در سازمان برنامه و بودجه داشتیم مقرر شد ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل پروژه اقلید به سورمق تخصیص یابد.

مسلم صالحی افزود: همچنین  با رایزنی های انجام شده، ۲ هزار و ۵۰۰ تن قیر برای محور اقلید به سورمق و ادامه مسیر بزرگراه طریق الرضا(ع) تا حدفاصل گردنه تیمارجان اختصاص یافت.

فرماندار شهرستان اقلید نیز در جمع خبرنگاران گفت: مقرر شد میدان ورودی روستای آسپاس مورد مطالعه قرار گیرد و نهایتاً با آماده سازی طرح تا دو ماه آینده حسب دستور استاندار عملیات اجرایی آن انجام شود.

شهرام منصوری ادامه داد: همچنین عملیات احداث پاسگاه حسن آباد و راه اندازی اداره راهنمایی و رانندگی شهر سده در دستور کار قرار گرفت.

شهرستان اقلید در ۲۶۷ کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha