رضوانی: پیشرفت شناگران کشورمان باید با رکوردهای داخلی مقایسه شود

تهران- ایرنا- رییس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو گفت: باید پیشرفت شناگرانمان را نسبت به رکوردهای قبلی خودمان بررسی کنیم و نباید توقع معجزه از آنها داشته باشیم.

«محسن رضوانی» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا در خصوص مسابقات شنا مسافت کوتاه قهرمانی جهان در ابوظبی اظهار داشت: برای اولین بار است که سه نفر از ایران در این رقابت‌ها حضور دارند. سینا غلامپور، متین بالسینی و مهرشاد افقری ورودی جهانی را بدست آوردند و این اتفاق بزرگی بوده است. امیدوارم رکوردهای خوبی در این مسابقات نسبت به شنای ایران زده شود که این موضوع برای شنای کشورمان پیشرفت به حساب بیاید. 

وی ادامه داد: ما باید پیشرفت شناگرانمان را نسبت به ایران ببینیم و نباید توقع معجزه از این سه شناگر داشته باشیم. به طور قطع رنکینگ آن‌ها بالا خواهد بود. به عنوان فدراسیون با شجاعت آن‌ها را به این مسابقات اعزام کردیم و باید پیشرفت آن‌ها را مورد تحسین قرار دهیم. 

رییس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو تصریح کرد: امیدوار هستیم که شناگران کشورمان رکوردهای در خور تحسین به دست آورند. غلامپور در مسابقات کسب ورودی که در قطر برگزار شد در ماده ۱۰۰ متر آزاد با ثبت زمان ۴۸٫۶۰ علاوه بر جابه‌جایی رکورد ملی این ماده، ورودی مسابقات مسافت کوتاه قهرمانی جهان ابوظبی را کسب کرد که این اتفاق بزرگی بود. امیدوارم که در ابوظبی باز هم بتواند رکورد خود را بهتر کند. از بالسینی و افقری نیز توقع داریم که در شنای آزاد و پروانه رکوردشکنی کنند و عملکرد خوبی در این مسابقات داشته باشند.

رضوانی در مورد وضعیت شناگران ایرانی در محل مسابقات مسافت کوتاه ابوظبی عنوان کرد: با آنها در تماس هستم و خداراشکر همه‌چیز خوب است. بحث سختگیری در مورد بیماری کرونا وجود دارد که این موضوع مربوط به کل کشورها است. منتظر هستیم که مسابقات شروع شود تا ببینیم چه نتایجی بدست خواهد آمد. 

وی در پایان گفت: تنها خواسته من این است که کارشناسان و مردم نتایج شناگران را با ایران مقایسه کنند و پیشرفت ملی‌پوشان کشورمان را تحسین کنند. بچه‌هایی که اعزام شدند، در دوران شیوع کرونا کار بسیار سختی داشتند و با توجه به تعطیلی استخرها کار بزرگی در این یکی، دو سال انجام دادند. امیدوارم شناگران ایرانی روز به روز پیشرفت ککنند و به اعتلای شنای ایران نیز سرعت ببخشند. 

به گزارش ایرنا، تیم ملی شنا ایران با ترکیب سینا غلامپور، متین بالسینی و مهرشاد افقری و هدایت گامر دیلانچیان بعنوان مربی در مسابقات شنا مسافت کوتاه قهرمانی جهان ابوظبی شرکت می‌کنند. مسابقات قهرمانی جهان شنا مسافت کوتاه از تاریخ ۲۵ لغایت ۳۰ آذر ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.

برنامه ملی‌پوشان شنا ایران در مسابقات شنا قهرمانی جهان مسافت کوتاه - ابوظبی به شرح زیر است:‌

روز نخست ۲۵ آذر ۱۴۰۰ 

مرحله مقدماتی ماده ۲۰۰ متر پروانه
متین بالسینی

روز دوم ۲۶ آذر ۱۴۰۰ 

مرحله مقدماتی ماده ۲۰۰ متر آزاد 
متین بالسینی

مرحله مقدماتی ماده ۱۰۰ متر پروانه
مهرشاد افقری

روز سوم ۲۷ آذر ۱۴۰۰ 

مرحله مقدماتی ماده ۵۰ متر آزاد
سینا غلامپور

روز چهارم ۲۸ آذر ۱۴۰۰ 

مرحله مقدماتی ماده ۵۰ متر پروانه
مهرشاد افقری

روز پنجم ۲۹ آذر ۱۴۰۰ 

مرحله مقدماتی ماده ۱۰۰ متر آزاد
سینا غلامپور

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha