۳۱ هزار هیات مذهبی دانش‌آموزی در کشور فعال هستند

بوشهر- ایرنا- مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: در زمان حاضر ۳۱ هزار هیات مذهبی دانش‌آموزی درکشور به صورت حضوری و غیر حضوری فعال هستند.

به گزارش ایرنا، میکائیل باقری روز چهارشنبه در اختتامیه جشنواره کشوری مفلحون در بوشهر افزود: این هیات‌های مذهبی دانش‌آموزی تولید محتوا و از طریق کانال‌هایی که دارند به صورت زنده (لایو) در فضای مجازی از مکان‌های مختلف عزاداری‌ها را منتشر و بازپخش می‌کنند.

وی بیان کرد: دفتر قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش تنها بخشی بود که در وزارتخانه قرارگاه مجازی فعالیت‌های قرآنی و عترت راه‌اندازی کرد.

باقری اضافه کرد: این قرارگاه مجازی شامل یک تیم عملیاتی، ستادی و ۱۷ پایگاه و یا کانال است که همه فعالیت‌های قرآنی که قبل از کرونا در مدارس انجام می‌شد امروز در این پایگاه‌ها اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: مهمترین کانال این قرارگاه مجازی در شبکه شاد طراحی شده و افزون براین کانال عمومی معاونت پرورشی با یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر عضو و کانال قرآن، عترت و نماز با ۳۰۰ هزار نفر عضو درکنار پویش‌های مختلف اقدام به برگزاری برنامه‌های مربوط به این حوزه از جمله جشن تکلیف دانش آموزان و محافل انس با قرآن با حضور قاریان بین المللی برگزار شده است.

باقری در باره جشنواره مفلحون گفت: این جشنواره با نیت شناسایی، معرفی و تجلیل از مدرسه‌ها و آموزش و پرورش‌های موفق مناطق مختلف در حوزه امر به معروف برگزار و ۹۹ مدرسه و ۹۹ آموزش و پرورش به دبیرخانه معرفی شدند.

وی هدف از برگزاری جشنواره مفلحون را معرفی برترین‌های امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: آسیب‌شناسی مشکلات دانش‌آموزان در حوزه‌های گوناگون از جمله امور تربیتی و علمی باید در دستور کار وزارت آموزش و پرورش قرار گرفته شود.

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری افزود: نیروی انسانی کارآمد موجب اقتدار نظام می‌شود به همین دلیل آموزش و پرورش به عنوان مهمترین عامل تولید منابع انسانی و زیربنای مهم توسعه و پیشرفت در یک جامعه به شمار می‌رود.

وی علم همراه با اخلاق اسلامی را کارآمد و موثر دانست و افزود: تربیت دانش‌آموز در تراز انقلاب اسلامی یکی از رسالت‌ها و مأموریت‌های وزارت آموزش و پرورش است.

صفایی بوشهری دوران نوجوانی و جوانی را دوران طلایی در شکل‌گیری شخصیت دانش‌آموزان عنوان کرد.

در این آئین اداره های کل آموزش و پرورش خراسان رضوی، آذربایجان شرقی و قزوین و دبیرستان شهید صدوق یزد، مدرسه شهدای بسیج بوشهر و دبیرستان فاطمه زهرا قزوین به ترتیب مقام اول تا سوم را از آن خود کردند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha