سالانه ۱۰۲ هزار زائر به آستان‌های مقدس کشور مشرف می‌شوند

شهرری - ایرنا - دبیر پنجمین اجلاسیه آستان‌های مقدس و بقاع متبرکه ایران اسلامی گفت: بر اساس آمارهای موجود، سالانه ۱۰۲ هزار نفر شامل هموطنان و میهمانان خارجی آستانهای مقدس و بقاع متبرکه کشورمان را زیارت می‌کنند.

به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام سید محمد ذوالفقاری روز چهارشنبه در حاشیه برگزاری پنجمین اجلاسیه آستان‌های مقدس و بقاع متبرکه ایران اسلامی که در هتل کرامت حرم حضرت عبدالعظیم (ع) درحال برگزاری است، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آمارها نشان می دهد که سالانه حضور گردشگران در کشور ۲۵ میلیون نفر است که این آمار در مقایسه با شمار زائران اعتاب مقدسه بیانگر توجه هموطنان و میهمانان خارجی به مکانهای مقدس است.

وی با بیان اینکه ائران آستانهای مقدس ثروت بزرگی برای جمهوری اسلامی ایران محسوب می شود، خاطرنشان کرد: این اجلاسیه باهدف هم افزایی و ایجاد وحدت رویه برای اثرگذاری فرهنگی بیشتر در کشور برگزار می شود.

معاون امور بین الملل آستان قدس رضوی افزود: اجلاسیه اعتاب مقدسه زمینه ساز هم افزایی فرهنگی ، علمی ، پژوهشی ، تبلیغی و خدمات رسانی در حوزه مسائل اجتماعی با محوریت حرم های مطهر در خدمت هموطنان و زائران آستانهای مقدس و اماکن متبرکه است.

این مسئول اضافه کرد: حرم های مطهر نه تنها جایگاه آرمیدن ذریه اهل بیت (ع) است بلکه مزارهایی هستند که امور فرهنگی فوق العاده ای همچون فعالیت های فرهنگی، آموزشی، درمانی، پژوهشی و حتی گره گشایی های بزرگی در این مکانهای مقدس انجام می شود.

وی به سامانه فرهنگی زیارت در کشور اشاره کرد و گفت: این سامانه پویاترین، فراگیرترین و موثرترین فضای فرهنگی در کشور محسوب می شود که به زائران و مخاطبان خود خدمات رسانی می کند.

ذوالفقاری یادآور شد: اتحادیه آستانهای مقدس شامل اعتاب مقدس کشورهای ایران ، عراق و سوریه و همچنین بقاع متبرکه در قالب سازمانهای اوقاف و امورخیریه و حج و زیارت است.

پنجمین اجلاسیه آستان‌های مقدس و بقاع متبرکه ایران اسلامی در هتل کرامت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) روز چهارشنبه آغاز شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha