۲۴ آذر ۱۴۰۰، ۸:۲۸
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 84577338
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ورزشکار خراسان شمالی، سرمربی تیم ملی کوراش بانوان شد

بجنورد- ایرنا- دبیر انجمن کوراش گفت: با حکم رییس فدراسیون ووشو و کوراش، بتول پاکروح به عنوان سرمربی تیم ملی کوراش بانوان کشور انتخاب شد.

کوروش خسرویار روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همچنین رضا مهنان دیگر کوراش کار با تجربه و کهنه کار خراسان شمالی نیز به عنوان سرمربی تیم ملی کوراش آقایان انتخاب شد.

وی افزود: به موجب این احکام انتصاب، سرمربی تیم‌های ملی کوراش ایران تا پایان بازی‌های آسیایی ٢٠٢٢ هانگژو چین منصوب شدند.

بتول پاکروح، بانوی کوراشکار خراسان شمالی، مربی تیم ملی کوراش بانوان، داور ملی جودو، داور بین‌المللی دوستاره کوراش است که تاکنون رقابت‌های ملی زیادی را هم در کوراش و هم در جودو داوری کرده است.

وی همچنین در مسابقات بین‌المللی جام پوریای ولی در سال ۸۴، مسابقات داخل سالن ترکمنستان در سال ۹۶ و مسابقات آسیایی کوراش در هند در فروردین ۹۷ به قضاوت پرداخته است.

رضا مهنان نیز از کوراشکاران با تجربه و کهنه کاری است که کسب چندین عنوان قهرمانی و نایب قهرمانی در لیگ برتر کشور، کسب مدال برنز نیروهای مسلح کشور در سال، حضور متعدد به عنوان مربی و سرمربی در مسابقات کشوری، آسیایی و جهانی از افتخارات این ورزشکار خراسان شمالی است.

این استان به دلیل رواج کشتی بومی باچوخه، یکی از قطب های اصلی ورزش های رزمی کوراش و جودو در کشور است و تاکنون قهرمانان زیادی به کشور معرفی کرده است.

خراسان شمالی هزار و ۴۰۰ ورزشکار بیمه شده در رشته کوراش و جودو دارد و ۲۵ هزار ورزشکار سازماندهی شده در قالب ۴۵ هیات ورزشی در این استان فعالیت دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha