درختان خطرپذیر پنج هزار هکتار از اراضی جنگلی کلاله آماده جمع‌آوری است

گرگان - ایرنا - رئیس اداره فنی و جنگلداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: درختان خطرپذیر شکسته، آفت‌زده و خشک دست‌کاشت در منطقه "عرب داغ" شهرستان کلاله در سطح پنج هزار و ۱۶۰ هکتار شناسایی شده و پس از نشانه‌گذاری و دریافت مجوز، آماده جمع‌آوری است.

​جهانبخش صادقیان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی بیان کرد: مجوز برداشت ۱۰ ساله درختان خطرپذیر این منطقه از سال ۱۳۹۷ صادر شده و طبق آن سالانه حداکثر ۲ هزار و ۳۰۰ متر مکعب چوب درخت دست کاشت خشک، شکسته و آفت‌زده برداشت خواهد شد.

صادقیان بیان کرد: اجرای این طرح مشمول توقف بهره برداری نمی شود و قطع درختان آفت زده، خشک و شکسته با هدف حفظ و پرورش درختان پهن برگ این عرصه قرق‌شده انجام می شود.

رئیس اداره جنگل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان همچنین از پیگیری تصویب سه منطقه دیگر شامل پیشکمر، یکه قوز و صوفیان کلاله برای مدیریت درختان دست کاشت خبر داد و گفت: هر کدام از این مناطق دارای سه تا پنج هزار هکتار وسعت هستند که نیاز مبرم به کار پرورشی با تُنک کردن درختان و جمع آوری درختان شکسته، خشک و آفت زده دارند.

گلستان ۷۰ هزار هکتار درخت دست کاشت دارد که بخش عمده آن ها در شرق استان واقع است.

درختان خطرپذیر پنج هزار هکتار از اراضی جنگلی کلاله آماده جمع‌آوری است

 صادقیان به اجرای طرح جمع آوری درختان خطر پذیر پارک های جنگلی، جاده ها، حاشیه رودخانه های استان اشاره کرد و افزود: این طرح سالانه با نشانه گذاری و دریافت مجوز جمع آوری از سازمان مرکزی با هدف ایمن سازی برای رهگذاران اجرا می شود.

به گفته وی از ابتدای امسال تاکنون ۶۱۰ متر مکعب درخت دارای شرایط برای برداشت در گلستان نشانه گذاری شد.

وی افزود: پارسال هشت هزار و ۵۵۵ متر مکعب درخت خطر پذیر در عرصه های جنگلی، جوار رودخانه ها و جاده‌های گلستان جمع آوری شده بود.

گلستان ۳۸۰ هزار هکتار عرصه جنگلی دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha