زاکانی: اجرای ۹۸ طرح، ۷۰۰ کیلومتر مسیر شهروندان تهرانی را کم می‌کند

شهرری - ایرنا - شهردار پایتخت گفت: این شهرداری ایجاد ۹۸ پروژه رمپ و لوپ (دوربرگردان و تقاطع) را در دستور کار دارد که با اجرای آنها حدود ۷۰۰ کیلومتر مسیر حرکت مردم تسهیل و کوتاه می‌شود. 

به گزارش ایرنا، علیرضا زاکانی روز دوشنبه در آیین بهره برداری از فاز نهایی طرح تقاطع غیر همسطح سه راه باقرشهر جنوب تهران در این خصوص افزود: ۹۸ تقاطعی که باید اصلاح شود شناسایی شده و تا ۶ ماه آینده ۱۳ مورد آن اصلاح خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در طول سه ماه و ۱۱ روز خدمت در مدیریت جدید شهرداری تهران امروز شاهد بهره برداری از چهارمین طرح عمرانی هستیم، خاطرنشان کرد: به زودی طرح اتصال بزرگراه یادگار امام (ره) به آزادراه ساوه در جهت حل گره های ترافیکی غرب تهران اجرا می شود.

وی با اشاره به اینکه طرح عمرانی تقاطع غیرهمسطح باقرشهر در حدود ۱۰ سال قبل کلنگ زنی شده بود و طی چندین دوره مدیریت شهری ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت، اظهار داشت: ۱۰ درصد نهایی این طرح مهم عمرانی که بسیاری از گره های ترافیکی جنوب تهران به خصوص ترافیک روزهای پایانی هفته را باز می کند طی ۲ ماه و نیم کار شبانه روزی و جهادی انجام شد.

زاکانی  ‌با بیان اینکه هم اکنون ۱۲ هزار بافت ناپایدار شهری در کلان شهر تهران داریم، افزود: بخش عمده این بافت در جنوب تهران در شهرری و مناطق ۱۹ و ۱۸ قرار دارد که شهرداری با ایجاد تسهیلات مختلف به دنبال نوسازی این مناطق است.

وی اظهار داشت: هم اکنون مناطق ناپایدار شهری مانند محله نفرآباد شهرری جزو مناطق آسیب زا شده اند که امیدواریم با اجرای درست برنامه ها این محلات از حالت کنونی خارج شوند.

شهردار پایتخت تاکید کرد: دغدغه حل مشکلات جنوب تهران هم اکنون در هیات دولت، مجلس شورای اسلامی، شورای شهر تهران و شهرداری تهران به شدت دنبال می شود.

زاکانی با بیان اینکه انجام کار جهادی، بی منت و تحول گرا باید به یک رویه در مدیریت کشور تبدیل شود، تاکید کرد: امروز همچنین شاهد اتصال بزرگراه امام علی(ع) بعد بزرگراه شهید نجفی رستگار هستیم که این کار مهم عمرانی نیز بخش زیادی از گره ترافیکی جنوب شرق تهران را برطرف می کند.

وی یادآور شد: مدیرت شهری تهران به دنبال رایزنی با معارضان رینگ شرقی تهران است تا با خریداری املاک و ایجاد مسیرهای دسترسی گره های ترافیکی جنوب شرقی تهران تا حد زیادی حل شود.

شهردار پایتخت با اشاره به اینکه هم اکنون فاصله شمال و جنوب تهران بسیار زیاد شده است، تاکید کرد: شهرداری تهران با خدمات رسانی به شمال تهران نگاه ویژه ای هم برای توسعه جنوب تهران خواهد داشت.

این مسئول ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران همانگونه که امام راحل تاکید داشتند برای خدمت به آحاد مردم ایجاد شد که در این میان فقرا و کوخ نشینان از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند، موضوع قدرت و خدمت یک رابطه روشن با یکدیگر دارند، عده ای قدرت را برای انباشت ثروت می خواهند ولی عده ای دیگر آن را برای ارائه خدمت به مردم می طلبند.

وی اضافه کرد: انقلاب اسلامی ایران قدرت را فقط برای خدمت به مردم و رسیدگی به امور جامعه تعریف کرده است از همین جهت مسئولان در طول عمر کوتاه مدیریت خود باید بتوانند از تمام فرصت ها برای ارائه بهترین خدمات به مردم استفاده کنند.

 اصلاح هندسی تقاطع بزرگراه‌ها باعث رضایتمندی مردم می‌شود

شهردار تهران گفت: اصلاح هندسی تقاطع های بزرگراهی موجب کاهش مصرف سوخت، هوای پاک و رضایتمندی مردم می‌شود.

علیرضا زاکانی در حاشیه این آیین اظهار داشت: برخی دور برگردان ها گاهی پنج تا ۶ کیلومتر راه را طولانی می کنند که تمام این تقاطع ها طی سه ماه گذشته شناسایی و مسافت های آن نیز محاسبه شده و برنامه مدیریت شهری به دنبال کاهش مسیرهای دوربرگردان ها به زیر ۵۰۰ متر است.

وی با بیان اینکه ۹۸ تقاطع بزرگ راهی تهران باید اصلاح هندسی شود، خاطرنشان کرد: این کار نیازمند ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار است که در ۶ ماه آینده ۱۳ مورد از آنها اصلاح خواهد شد.

زاکانی با اشاره به اعمال تخفیف ۲۵ درصدی عوارض نوسازی در تهران، اضافه کرد: اعمال این تخفیف بنا به درخواست شورای اسلامی شهر تهران سه روز است که آغاز شده و تا یک ماه دیگر نیز ادامه خواهد داشت و شهرداری می تواند مدت زمان آن را تا ۲ ماه افزایش دهد.

وی یادآور شد: کسانی که به دنبال استفاده از این تخفیف هستند باید بدانند که مدت زمان آن به هیچ عنوان تمدید نخواهد شد.

این مسئول در خصوص بودجه شهرداری های در سال ۱۴۰۱ نیز ادامه داد: ظاهرا دولت بودجه شهرداری ها را کاهش داده ولی با افزایش چهار درصدی از محل مالیات ارزش افزوده و سایر تسهیلات به دنبال جبران است که در کل به نفع شهرداری ها خواهد شد.

وی در خصوص مشکلات ساختمان علاءالدین نیز گفت: این موضوع از میراث مدیران قبلی شهرداری است که به ما رسیده، در این حوزه با متخلفان برخورد شده و مالکان نیز موظف به ایمن سازی و استحکام بنا شده اند.

فاز نهایی تقاطع غیرهمسطح سه راه باقرشهر به همراه پل‌های جهتی اتصال بزرگراه امام رضا (ع) به بزرگراه شهید نجفی رستگار با حضور نمایندگان مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و شهردار تهران روز دوشنبه به بهره‌برداری رسید.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha