میزان تسهیلات بانکی طرح ملی مسکن در مازندران چقدر است؟

ساری- ایرنا- معاون راه و شهرسازی مازندران گفت که بانک‌های عامل برای ساخت سالانه ۳۸ هزار واحد مسکونی در چارچوب نهضت تولید مسکن حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان به افراد واجد شرایط تسهیلات بانکی پرداخت می‌کنند.

به گزارش ایرنا، ثبت‌نام طرح ملی مسکن یک ماه بعد ابلاغ قانون جهش تولید توسط رییس‌جمهوری از ۲۸ مهرماه در سامانه saman.mrud.ir آغاز شد که تا اول دی ادامه دارد.

سید عباس رهگشای روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ۲۴ بانک عامل در استان با مصوبه شورای مسکن مازندران طی چهار سال وظیفه پرداخت تسهیلات بانکی برای اجرای طرح ملی مسکن را برعهده خواهند داشت.

وی خاطر نشان کرد: براساس آخرین مصوبه شورای مسکن وزارت راه و شهرسازی، میزان تسهیلات برای افراد متقاضی واجد شرایط دریافت مسکن ملی در مناطق روستایی ۲۵۰ میلیون تومان، برای مناطق شهری ۳۰۰ میلیون تومان و برای شهروندان ساکن در مرکز استان ۳۵۰ میلیون تومان با نرخ ۱۸ درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله تعیین شده است.

معاون راه و شهرسازی مازندران ادامه داد: باپیگیری‌هایی که از سوی وزارت راه و شهرسازی انجام گرفت و با همکاری بانک مرکزی و بانک‌های عامل استان قرار است نرخ سود تسهیلات بانکی افراد واجد شرایط مددجوی بهزیستی و کمیته امداد به زیر ۱۴ درصد کاهش یابد.

میزان تسهیلات بانکی طرح ملی مسکن در مازندران چقدر است؟

نام‌نویسی ۶۷ هزار نفر 

رهگشای با بیان این که تاکنون ۶۰ هزار نفر در مناطق شهری و هفت هزار نفر در مناطق روستایی مازندران برای خانه‌دار شدن در طرح ملی مسکن نام‌نویسی کرده اند، گفت: تاکنون صلاحیت حدود ۲۳ هزار و ۲۲۰ نفر از نام نویسی کنندگان برای برخورداری از مسکن دولتی بررسی شد که ۷۰ درصد از این تعداد واجد شرایط تشخیص داده شدند.

وی تصریح کرد: باتوجه به اینکه راه و شهرسازی برای بررسی صلاحیت نام‌نویسی کنندگان طرح ملی مسکن باید از چند دستگاه اجرایی و خدماتی استعلام بگیرد، احراز افراد واجد شرایط زمان‌بر است و تا سه هفته به طول می‌انجامد.

معاون راه و شهرسازی مازندران گفت : تاکنون در ۲۷ شهر مازندران برای ساخت مسکن ملی در محدوده شهری، اراضی مورد نیاز تملک شد اما اگر نتوانیم در ادامه اجرای طرح در زمان چهارساله اراضی درون شهری را تصاحب کنیم باید به بیرون از محدوده شهری ساخت و سازها را هدایت کنیم که به به طور قطع از بُعد تامین زیرساخت‌ها با مشکلاتی مواجه خواهیم شد.

وی اضافه کرد: برای سال اول اجرای این طرح ملی مسکن در مازندران پیش‌بینی می کنیم که ۹۵ درصد خانه ها در محدوده شهری ساخته شود و تاکنون یک هزار هکتار برای اجرای این طرح، زمین تحت تملک راه و شهرسازی قرار گرفته است.

رهگشای گفت : مهلت نام‌نویسی طرح ملی مسکن تا یکم دی ماه سال جاری در استان ادامه دارد و متقاضیان می توانند به سامانه saman.mrud.ir مراجعه کنند.

طبق مقررات نهضت ملی مسکن، متقاضیان با داشتن چهار شرط تاهل و سرپرست خانوار بودن، حداقل سابقه پنج سال سکونت در شهر مورد تقاضا، نداشتن مالکیت خصوصی و در نهایت عدم استفاده از امکانات دولتی از اول انقلاب در حوزه مسکن، می‌توانند نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

بر اساس این قانون، زنان خودسرپرست مشروط به داشتن حداقل ۳۵ سال سن، معلولان جسمی و حرکتی با ۲۰ سال سن می‌توانند در قانون جهش تولید مسکن (نهضت ملی مسکن) مشارکت داشته باشند. همچنین، قانون برای سرپرستان خانوار، محدودیت سنی نگذاشته است چرا که این افراد سرپرست خانوار تعریف می‌شوند و برای قانونگذار متاهل یا سرپرست خانوار بودن ملاک است. در عین حال، زنان و مردان سرپرست خانوار که به دلیل متارکه به صورت مجردی زندگی می‌کنند و سرپرست فرزندان خود هستند خانوار تلقی شده و بدون ملاک سن می‌توانند ثبت‌نام کنند.  

سهم چهارساله مازندران از طرح ملی مسکن ساخت ۱۵۲ هزار خانه است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha