ضعف اطلاع رسانی، اقدامات ارزنده حوزه وقف را در سایه قرار داده است

مشهد-ایرنا- معاون فرهنگی - اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: ضعف در اطلاع رسانی، تبلیغات و نشان دادن برکات وقف به مردم باعث شده است که اقدامات خوب حوزه وقف دیده نشود.

حجت الاسلام جمال ایزدی روز یکشنبه در نشست علمی - صنفی وقف با اصحاب رسانه افزود: رسانه ها و خبرنگاران می توانند با تولید آثار مختلف وقفی زمینه ساز ترویج و تبلیغ  فرهنگ وقف در جامعه باشند و با استفاده از نقش ماندگار هنر در اذهان مردم به معرفی و بیان برکات وقف در جامعه بپردازند و در ایجاد انگیزه برای تشویق مردم به وقف سهیم باشند.

وی با تاکید بر مهم بودن ارتباط دو طرفه بین اداره کل اوقاف و امور خیریه و رسانه ها ادامه داد: اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی وظیفه دارد که سوژه ها را معرفی و نشست، همایش و مسابقه برگزار کند اما  اگر به دلایلی این کار انجام نشد اصحاب رسانه هم پیگیر موضوع و مطالبه گر باشند و بیایند ارتباط را برقرار کنند که پیگیری در هر موضوعی به نتیجه خواهد رسید.

معاون فرهنگی - اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: در سال های اخیر اقداماتی در مجموعه سازمان اوقاف و امور خیریه انجام شده که طی سالهای گذشته مورد غفلت واقع شده است و از جمله آن موضوع "امور خیریه" است که در این راستا اخیرا مرکز امور خیریه به صورت سازمانی و رسمی شکل گرفت و در استان ها از جمله خراسان رضوی به عنوان ستاد هماهنگی امور خیریه و در شهرستان ها به نام شورای هماهنگی امور خیریه فعال شده است.

ایزدی با تاکید بر شناسایی وقفهای جدید افزود: وقف هایی در گذشته انجام شده که اقتضای نیاز آن زمان بوده است اما اکنون باید بدانیم نیاز فعلی جامعه چیست، به عنوان مثال وقف در حوزه فناوری در خراسان رضوی برکات و اشتغالزایی فراوانی داشته است.

وی ادامه داد:هم اکنون باتوجه به این که خیلی از روستاها آب شیرین و قابل شرب ندارند و آب آلوده مصرف می کنند که مضرات زیادی برای سلامتی جسمی و روحی افراد دارد وقفی از سوی چند نفر برای راه اندازی انجمنی ویژه آبرسانی به روستا از طریق خرید دستگاه آب شیرین کن انجام گرفت که از این طریق سه روستا آبرسانی شد، از دیگر وقفهای جدید می توان به وقف در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اشاره کرد که در این زمینه ۴۰ موقوفه در استان ایجاد شده است.

معاون فرهنگی - اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با اشاره به وجود ۲۶ هزار موقوفه در خراسان رضوی گفت: اگر صاحبان رسانه نهاد وقف را در جامعه ترویج دهند، در ثواب آن شریک هستند، چرا که با اطلاع رسانی وقف توسط آنان در دیگران انگیزه کار خیر ایجاد می شود و خوشبختانه سال به سال به موقوفات استان اضافه می شود و به طور قطع با افزایش موقوفات برکات بیشتری نیز نصیب جامعه می شود.

ایزدی به نتایج مسابقه گزارش نویسی "وقف، سرچشمه همیشه جاری" اشاره کرد و افزود: ۲۴ اثر از ۳۱ محور این مسابقه به دبیرخانه آن رسید که از بین آنها چهار اثر به عنوان اثر برتر و یک اثر به عنوان شایسته قدردانی انتخاب شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha