۲۱ آذر ۱۴۰۰، ۱۵:۵۸
کد خبرنگار: 1101
کد خبر: 84574368
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

بودجه کل ورزش در لایحه پیشنهادی ۱۴۰۱/ سهم ۳۰درصدی حق پخش

تهران- ایرنا- مجموع سهم وزارت ورزش و جوانان در بخش جاری و عمرانی نخستین لایحه بودجه پیشنهادی دولت سیزدهم (۱۴۰۱)، سه هزار و ۱۲۴ میلیارد و ۱۲۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تخمین زده شده است.

به گزارش ایرنا، با انتشار متن کامل لایحه بودجه پیشنهادی دولت برای ۱۴۰۱، بودجه جاری وزارت ورزش و جوانان در بخش مصارف عمومی یک هزار و ۵۲۶ میلیارد و ۳۳۶ میلیون تومان و بودجه عمرانی این وزارت‌خانه در بخش مصارف عمومی در سال آینده معادل یک هزار و ۵۱۷ میلیارد و ۷۹۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برآورد شده است.

در این لایحه پیشنهادی، بودجه جاری این وزارت‌خانه در بخش مصارف اختصاصی در سال آینده معادل ۸۰ میلیارد تومان برآورد شده است. 

اما در این لایحه برخلاف ادوار گذشته ردیف بودجه‌های کمیته‌های ملی المپیک و پارالمپیک به چشم نخورده و بودجه این دو بخش زیرمجموعه بودجه وزارت ورزش قرار گرفته است.

بودجه کمیته ملی المپیک امسال ۱۶۷ و پارالمپیک ۷۱ میلیارد در نظر گرفته شده بود.

بودجه کل ورزش در لایحه پیشنهادی ۱۴۰۱/ سهم ۳۰درصدی حق پخش
سهم ورزش در لایحه بودجه ۱۴۰۱

اختصاص ۳۰درصد حق پخش تلویزیونی به ورزش

همچنین بر اساس بند ط تبصره ۹ لایحه بودجه ۱۴۰۱، ۳۰درصد از حق پخش تبلیغات در اختیار وزارت ورزش برای کمک به فدراسیون‌ها قرار می‌گیرد.

بند (ط) مقرر می‌کند: به استناد بند (پ) ماده (۹۲) قانون برنامه ششم توسعه وزارت ورزش و جوانان و سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران مکلفند درآمدهای تبلیغاتی ناشی از پخش مسابقات ورزشی را به ردیف درآمدی شماره ۱۴۰۱۸۴ نزد خزانه داری کل کشور واریز نمایند. این قانون به نسبت ۳۰ درصد در اختیار وزارت ورزش و جوانان (برای کمک به فدراسیون‌های مربوطه) و ۷۰ درصد در اختیار سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران قرار می‌گیرد.

بودجه کل ورزش در لایحه پیشنهادی ۱۴۰۱/ سهم ۳۰درصدی حق پخش
 بند ط تبصره ۹ لایحه بودجه ۱۴۰۱

آیت الله سید ابراهیم رییسی رییس جمهوری امروز(یکشنبه) برای تقدیم کلیات لایحه بودجه  ۱۴۰۱ در صحن علنی مجلس شورای اسلامی حضور یافت.

بر اساس ماده واحده لایحه بودجه پیشنهادی دولت، بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور از حیث منابع و مصارف بالغ بر ۳۶ میلیون و ۳۱۰ هزار و ۷۰۴میلیارد و ۶۲۸ میلیون ریال به شرح زیر است:

الف- منابع بودجه عمومی دولت از لحاظ درآمدها و واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای و مالی و مصارف بودجه‌ عمومی دولت از حیث هزینه‌ها و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و مالی، بالغ بر ۱۵ میلیون و  ۵۲ هزار و ۳۹۶ میلیارد و ۱۱۳ میلیون ریال شامل:

۱- منابع عمومی بالغ بر ۱۳ میلیون و ۷۲۰ هزار میلیارد ریال.

۲- درآمد اختصاصی وزارت‌خانه‌ها و مؤسسات دولتی بالغ بر یک میلیون و ۳۳۲ هزار و ۳۹۶ میلیارد و ۱۱۳ میلیون ریال.

ب- بودجه شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت از لحاظ درآمدها و سایر منابع تأمین اعتبار بالغ بر ۲۲ میلیون و ۳۱۴ هزار و ۷۹ میلیارد و ۳۱۸ میلیون ریال و از حیث هزینه‌ها و سایر پرداخت‌ها بالغ بر۲۲ میلیون و ۳۱۴ هزار و ۷۹ میلیارد و ۳۱۸میلیون.

بر این اساس نمایندگان مجلس شورای اسلامی تا ۱۰ روز فرصت دارند پیشنهادهای خود را به کمیسیون تخصصی ارائه کنند. کمیسیون‌های تخصصی هم باید طی ۱۵ روز، گزارش خود را به کمیسیون تلفیق ارسال کنند و کمیسیون تلفیق  هم در مدت ۱۵ روز باید گزارش خود را به هیات رییسه ارجاع دهد که این مدت برای کمیسیون تلفیق تا ۱۵ روز قابل تمدید است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha