مهم‌ترین رویدادهای خبری چهارمحال و بختیاری در هفته‌ای که گذشت

شهرکرد- ایرنا -تاکید استاندار بر تسریع روند بازسازی مناطق زلزله‌زده کوهرنگ و پیگیری طرح‌های نیمه‌تمام استان در سفر رییس‌جمهور،برپایی وِیژه‌برنامه روز دانشجو و پرستار، معرفی برگزیدگان جشنواره تئاتر استان و برترین‌های حوزه علم و فناوری از جمله مهم‌ترین رویدادهای خبری چهارمحال و بختیاری به شمار می‌رود.

در این هفته، بهمن اکبری رییس گروه تثبیت فرسایش توده‌ای و زمین لغزش سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور و محمدمهدی ناصحی مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران برای پیگیری برخی امور و دیدار با مسوولان استانی به چهارمحال و بختیاری سفر کردند.

همچنین در روز پایانی هفته، استاندار چهارمحال و بختیاری به ‌همراه تعدادی از مسوولان استان به مناطق زلزله‌زده شهرستان کوهرنگ سفر کرد و از نزدیک در جریان روند بازسازی این مناطق قرار گرفت. غلامعلی حیدری در این بازدید با اشاره به فرارسیدن فصل سرد بر تسریع روند تامین مصالح مورد نیاز برای بازسازی مناطق زلزله‌زده و رفع مشکلات مردم تاکید کرد.

برپایی ویژه‌برنامه روز دانشجو با سخنرانی ۱۴ نفر از فعالان دانشجویی در دانشگاه شهرکرد، رونمایی از ۱۳ دستاورد پژوهشی و فناوری و همچنین معرفی برگزیدگان استانی این حوزه، برپایی شورای هماهنگی بانک‌های استان و تجلیل از ۱۲ پرستار برگزیده کشوری و ۱۴۰ پرستار برگزیده استانی از دیگر برنامه‌ها و رویدادهای خبری این هفته در چهارمحال و بختیاری محسوب می‌شود.

بررسی و بازخوانی نقش علیمردان‌خان بختیاری در مبارزه با استبداد دوران پهلوی به مناسبت سالگرد اعدام وی به دست رضاخان پهلوی با حضور جمعی از محققان و پژوهشگران و همچنین برپایی آیین اختتامیه جشنواره تئاتر و سومین جشنواره استانی شعر زاینده‌رود نیز از مهم‌ترین رویدادهای فرهنگی این هفته در استان است.

طرح‌های نیمه‌تمام چهارمحال‌ و بختیاری در سفر رییس‌جمهور بررسی می‌شود

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به هماهنگی انجام شده برای ارائه و بررسی طرح‌های بالای ۳۰ درصد پیشرفت اجرایی در سفر رییس‌جمهور گفت: مدیران استانی با ارائه هر چه سریع‌تر اطلاعات طرح‌های نیمه‌تمام، امکان استفاده از مزایای سفر رییس‌جمهور به استان را به خوبی فراهم کنند.

غلامعلی حیدری سودجانی افزود: اعتبارات سفر رییس جمهور از ضمانت اجرایی بالایی برخوردار است و لازم است مدیران استانی با محوریت و دبیری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، فهرست طرح‌های نیمه‌تمام را تهیه و جمع‌بندی کنند.

وی به جمع‌بندی سریع‌تر پیشنهادها برای ارائه در بودجه ۱۴۰۱ از سوی دستگاه‌های اجرایی استان اشاره و تصریح کرد: جذب ۳۰ درصدی اعتبارات با گذشت ۹ ماه از سال جاری قابل‌قبول نیست و اگر مدیران نتوانند در مدت باقی‌مانده تا پایان سال اقدامات مناسبی را انجام دهند، کارت زرد خواهند گرفت.

نگاه و فضای جدید ایجاد شده در کشور نتیجه مطالبات دانشجویان است

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام‌جمعه شهرکرد با بیان اینکه فضای موجود در کشور و روی کار آمدن دولت با این نگاه، نتیجه مطالبات دانشجویان است، گفت: تمام آنچه در حال حاضر در تلاش و جدیت‌ دولت مشاهده می‌شود را می‌توان به ‌حساب مطالبه‌ جوانان و دانشجویان گذاشت.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام، مطالبه مقام معظم رهبری از نسل جوان را برای بیان شفاف مطالبات، اخلاق محوری، دلسوزی، باورمندی‌ به پروردگار و اعتقاد و سلامت به معنای واقعی یادآور شد و افزود: بدون شک آثار چنین مطالباتی دیده می‌شود و در آینده نیز وجود خواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه مطالبات دانشجویان در جای خود به مسوولان مختلف منتقل می‌شود و همه باید پشتیبان باشند و حمایت کنند، اظهار داشت: راه طولانی است و همان‌گونه که خداوند به پیامبر خود می‌فرماید این راه، استقامت، صبوری، بیداری و بصیرت می‌خواهد.

مطالعه استخراج نفت از مناطق مستعد شهرستان لردگان از سر گرفته می‌شود

نماینده مردم شهرستان‌های لردگان و خانمیرزا در مجلس شورای اسلامی گفت: به زودی با برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار طرح «لرزه‌نگاری ۲ بُعدی» از مناطق مستعد استخراج نفت شهرستان لردگان از سر گرفته می‌شود.

حسین بامیری افزود: با رایزنی‌های انجام شده با وزرای سابق و فعلی نفت اعتبار مناسبی برای مطالعات استخراج نفت از مناطق «دودرا» و «کوه ریگ» در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود در هفته‌های پیش رو با برگزاری مناقصه پیمانکار برای اجرای طرح لرزه‌نگاری ۲ بعدی انتخاب و تا قبل از پایان سال مطالعات در این منطقه از سر گرفته شود.

اراضی ملی چهارمحال و بختیاری برای نهضت ملی مسکن شناسایی می‌شود

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: نهضت ملی مسکن از طرح‌های اولویت‌دار دولت سیزدهم و وزارت راه و شهرسازی است و با توجه به آغاز این طرح و ضرورت تامین زمین در تعدادی از شهرهای استان که در آن‌ها با کمبود زمین مواجه هستیم، راه و شهرسازی و منابع طبیعی نسبت به شناسایی اراضی ملی قابلیت بهره‌برداری مسکونی اقدام می‌کنند.

حسینعلی مقصودی افزود: اراضی مذکور در صورت تایید با توجه به وضعیت فنی و حقوقی در اختیار اداره کل راه و شهرسازی قرار می‌گیرد.

برگزیدگان سی و سومین جشنواره تئاتر چهارمحال‌ و بختیاری معرفی شدند

هیات داوران سی و سومین جشنواره تئاتر چهارمحال‌ و بختیاری پس از ارزیابی ۶ نمایش راه‌یافته به مرحله نهایی، برترین‌های بخش‌های مختلف را مشخص کردند که در پایان ۲ نمایش «یوزفکا» و «کل» بنا با آرا سعید اسدی، احمد رافعی‌ و اردشیر صالح‌پور به دبیرخانه چهلمین‌ جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر معرفی شدند.

در این جشنواره عنوان بهترین بازیگر مرد و بهترین کارگردانی به مهدی جعفری فارسانی رسید.

ژاکلین اعتصامی بهترین بازیگر زن این دوره از جشنواره انتخاب شد و هیات داوران بدون تعیین اولویت در بخش نمایشنامه‌نویسی، لوح تقدیر را به جواد خاکسار حقانی نویسنده نمایش دست گاه و مصطفی محمدی و جواد خاکسار حقانی نویسندگان نمایشنامه کل اهدا کردند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد: تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری اجرایی شود

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری اجرایی نشدن قانون تعرفه گذاری خدمات را از نواقص موجود در حوزه سلامت برشمرد و گفت: رشته پرستاری یک رشته تخصصی و عملکردی است و با وجود اینکه سال‌هاست تعرفه گذاری خدمات پرستاری تصویب شده اما تاکنون به مرحله اجرا نرسیده است.

مجید شیرانی شهرکرد اظهار داشت: در حوزه قانون‌گذاری در حوزه پرستاری ۲ نقص عمده وجود دارد که می‌طلبد برای بهبود وضعیت پرستاران رفع این نواقص مطالبه شود.

وصال خانواده شهید پس از ۳۹ سال در شهرستان اردل

خانواده شهید محمدعلی کرباسی راوری از شهدای گمنام تازه شناسایی شده با سفر به چهارمحال و بختیاری پس از ۳۹ سال سر مزار این شهید در گلزار شهدای گمنام شهر اردل حضور یافتند.

در این مراسم ۲ خواهر این شهید، تعدادی از اهالی استان کرمان و جمعی از مسوولان و مردم چهارمحال و بختیاری حضور داشتند.

همچنین یادواره شهید محمدعلی کرباسی راوری و  شهید محسن حججی از شهدای مدافع حرم نیز با حضور نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد در مصلای این شهر برپا شد.

نسخه‌نویسی الکترونیک در ۸۰ درصد مراکز درمانی کشور اجرا شده است

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران از اجرای برنامه نسخه‌نویسی الکترونیک در حدود ۸۰ درصد از مراکز درمانی استان‌ها خبر داد و گفت: استفاده از این برنامه از یکم دی‌ماه برای همه مراکز دولتی و خصوصی الزامی است.

محمد مهدی ناصحی افزود: با الزامی شدن نسخه‌نویسی الکترونیک از اول دی‌ماه، هزینه نسخه‌های غیر الکترونیک پرداخت نمی‌شود.

وی با تشریح مزایای استفاده از نسخه الکترونیک، تصریح کرد: در این روش نه تنها پرداخت‌ها شفاف است بلکه از خطاهای خواندن نسخه‌های کاغذی، هزینه‌های غیرضروری، تجویز بیش از حد دارو و قاچاق آن کاسته می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha