معاون استاندار کرمانشاه:مدیران برای شناساندن اورامانات بیشتر تلاش کنند

کرمانشاه – ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه گفت: اورامانات همیشه مورد توجه بوده اما با توجه به ثبت جهانی این منطقه، تلاش و فعالیت مدیران نیز در راستای اعتلا و شناساندن آن باید بیشتر شود.

به گزارش ایرنا، «منوچهر فخری» روز شنبه در نشست بررسی مسائل و مشکلات شهرهای روانسر و شاهو، افزود: ثبت جهانی اورامانات یک رویدار بسیار خوب و ماندگار است که باید برای شناساندن و اعتلای آن تلاش کنیم.

وی تصریح کرد: در چند سال اخیر خدمات خوبی در روانسر انجام شده اما عدم انتخاب شهردار در چند ماه گذشته نقطه تاریکی در عملکرد متولیان است.

معاون استاندار کرمانشاه با بیان اینکه در شهرداری ها سرپرست نمی تواند توسعه و تحول ایجاد کند، ادامه داد: انتخاب گزینه جدید شورای شهر برای شهرداری روانسر در مرحله استعلامات است.

فخری اضافه کرد: شهر شاهو موقعیت جغرافیایی خوبی دارد و با خرد جمعی می توان فعالیت های خوب و ماندگاری ایجاد و مسافر را جذب کرد.

وی اظهار داشت: شهرداری می تواند با طراحی و اجرای معابر ورودی و خروجی شهر فعالیت ارزنده ای را انجام دهد که به رونق و توسعه شهر کمک کند .

روانسر پیشانی اورامانات است

در ابتدای این نشست نیز فرماندار روانسر گفت: روانسر پیشانی توسعه اورامانات است و با توجه به ثبت جهانی اورامانات، شورا و شهرداری بیشتر می توانند نقش آفرینی کنند.

«سعدی مصطفی‌زاده» افزود: ظرفیت های بالقوه ای در شهرهای روانسر و شاهو وجود دارد که با ایجاد منابع درآمدی پایدار ، می توان آنها را به بالفعل تبدیل کرد.

 وی ادامه داد: شهرداری روانسر ۱۵ ماه است با سرپرست اداره می شود و شهردار ندارد و تعیین تکلیف شهردار یک مطالبه مردمی است.

فرماندار روانسر بر تخصیص اعتبارات برای اجرای پروژه های عمرانی و مساعدت به شهرداری های روانسر و شاهو برای پرداخت حقوق و مزایای معوقه نیروهای شهرداری تاکید کرد.

شاهو نیازمند توجه ویژه است

شهردار شاهو نیز اظهار داشت: شهر شاهو در یک نقطه استراتژیکی واقع شده و با توجه به ظرفیت های موجود نیازمند توجه ویژه است.

سابق حسینی افزود: گردشگری یکی از پتانسیل های شهر شاهو است اما این شهر فقط محلی برای عبور مسافرین است و جاذبه ای برای توقف مسافران فراهم نشده است.

وی تصریح کرد: شهرداری در نظر دارد که جایگاه سی ان جی را در شهر شاهو راه اندازی کند که در حال اخذ سند زمین هستیم.

شهر شاهو از توابع شهرستان روانسر در سال ۱۳۸۷ و پس از تجمیع روستاهای قشلاق و منصورآقایی به عنوان شهر شناخته شد و شهرداری این شهر نیز در سال ۱۳۸۸ تاسیس شد.

شهرستان روانسر با ۴۷ هزار نفر جمعیت در ۶۰ کیلومتری شمال غربی کرمانشاه قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha