ساختمان اورژانس بیمارستان شهید آتشدست نهبندان تکمیل شد

بیرجند - ایرنا - فرماندار نهبندان گفت: ساختمان اورژانس بیمارستان شهید آتشدست نهبندان تکمیل شده و برای بهره‌برداری منتظر تجهیز آن از سوی وزارت بهداشت هستیم.

مجید بیکی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برخی از تجهیزات اورژانس شهرستان از جمله تخت توسط وزارت بهداشت تامین شده و منتظر تامین بقیه تجهیزات هستیم تا این مجموعه به‌صورت کامل تجهیز و مردم از خدمات آن بهره‌مند شوند.

وی عنوان کرد: در حال حاضر کمبود فضای زیادی در بیمارستان شهید آتشدست داریم و خدماتی به سختی به مردم ارائه می‌شود که با راه‌اندازی این مجموعه خدمات درمانی راحت‌تر و در فضای بزرگتری به مردم ارائه خواهد شد.

بیکی با بیان اینکه عملیات ساختمانی اورژانس بیمارستان شهید آتشدست نهبندان با زیربنای هزار و ۴۰۰ متر مربع تکمیل شده است گفت: برای این طرح بهداشتی ۱۵ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده که از این مقدار پنج میلیارد تومان توسط بنیاد برکت و بقیه توسط دانشگاه علوم پزشکی بیرجند و وزارت بهداشت تامین شده است.

وی عنوان کرد: همچنین کلنیک تخصصی پزشکان شهرستان با زیربنای ۵۳۰ متر مربع در محل بیمارستان شهید آتشدست نهبندان با مجموع اعتبار سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در دست اجرا است.

فرماندار نهبندان افزود: این طرح با ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی در حال حاضر مشکل اعتباری ندارد و تا پایان سال مالی جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

بیکی گفت: هشت واحد پانسیون پزشکان نیز در محل بیمارستان شهید آتشدست نهبندان در دست ساخت است که ۲ میلیارد تومان برای تکمیل این واحدها نیاز داریم و در سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه ۲ واحد خانه بهداشت در روستاهای «آرویز و افضل آباد» نهبندان در دست ساخت داریم، اضافه کرد: زیربنای هر واحد ۱۲۰ متر مربع و با مجموع یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار در دست اجرا است.

بیمارستان شهید دکتر احمد آتشدست نهبندان در جنوبی‌ترین شهر استان خراسان جنوبی و در مسیر ارتباطی سه استان خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و کرمان قرار گرفته و یکی از مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی بیرجند است.

نهبندان سال ۱۳۶۸ از بخش به شهرستان ارتقا یافت و یک بیمارستان ۳۲ تختخوابی دارد که ارتقای آن از دیگر مطالبات شهرستان است.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و نهبندان در ۲۰۰ کیلومتری جنوب بیرجند است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha