۲۰ آذر ۱۴۰۰، ۱۴:۲۰
کد خبرنگار: 1309
کد خبر: 84572789
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۶ خبر از شهرستان‌های استان بوشهر

۲۰ آذر ۱۴۰۰، ۱۴:۲۰
کد خبر: 84572789
۶ خبر از شهرستان‌های استان بوشهر

بوشهر- ایرنا- فرمانده انتظامی دشتستان استان بوشهر گفت: نوجوان ۱۵ ساله بوشهری که با ترغیب گیمرها به دریافت الماس رایگان(امتیاز بازی) اقدام به کلاهبرداری در این شهرستان کرده بود، شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش ایرنا، فرهاد آراوند روز شنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: کارشناسان پلیس فتا با اقدام‌های فنی متهمی را که با توجه به افزایش کاربران بازی موبایلی خاص و ارزش بالای مالی آن، اقدام به فریب کاربران این بازی اینترنتی با موضوع دریافت الماس رایگان کرده بود، شناسایی و در هماهنگی با دستگاه قضایی دستگیر کردند.

آراوند ادامه داد: متهم پس از دریافت جیمیل و رمز آن، اقدام به خارج کردن کاربران از بازی کرده و در ادامه با پاک کردن مستندات و ردپاهای جامانده از خود و حذف تمامی اطلاعات و محتویات تلفن همراه کاربران بازی، آنها را در همان بستر به فروش می‌رسانده است.

وی ادامه داد: در بررسی اولیه محتویات تجهیزات هوشمند توقیفی از متهم دستگیرشده، مستندات اکانت‌های متعدد بازی که به همین شیوه با کلاهبرداری در اختیار وی قرار گرفته بود، استخراج و مشخص شد که شمار مالباختگان این پرونده، بالا بوده و نیاز به بررسی تکمیلی دارد.

آراوند افزود: برای اینکه فرزندان در فضای مجازی کمتر آسیب ببینند، نیاز است که والدین بر فعالیت‌های سایبری آنها و بازی‌های رایانه‌ای که انجام می‌دهند، نظارت کافی داشته باشند.

وی عنوان کرد: کنترل و تربیت صحیح فرزندان در عصر کنونی که به عصر فناوری اطلاعات معروف است دشوارتر از گذشته است و مستلزم صرف زمان و توجه بیشتری به فرزندان‌ در رابطه با آموزش استفاده صحیح از بستر فضای سایبری، است زیرا هرگونه غفلت در این ارتباط، ضرر مادی و معنوی غیر قابل جبرانی را در بر دارد. 

نمایشگاه کتاب در دیر گشایش یافت

فرماندار دیر در آیین افتتاح این نمایشگاه گفت: برپایی نمایشگاه کتاب یکی از راهکارهای مهم در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی است.

یونس باربرز افزود: در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی تلاش می‌شود زمینه‌ای فراهم شود مردم این شهرستان بویژه دانش آموزان از این نمایشگاه استفاده شود.

وی ضمن تشکر از دست اندرکاران نمایشگاه کتاب گفت: آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها می توانند با هدایت دانش آموزان به نمایشگاه کتاب زمینه ارتقای فرهنگ خرید کتاب و مطالعه را فراهم کنند.

پنج خبر از شهرستان‌های استان بوشهر

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دیر گفت: در این نمایشگاه ۲ هزار عنوان کتاب و ۳۰ هزار جلد از انتشارات نگاه آشنا قم در موضوع‌های عمومی ارائه شده است.

غلامرضا ناطقی پور افزود: این نمایشگاه با ۲۰ درصد تخفیف برای عموم و ۵۰ درصد در قالب توزیع بن کارت‌های ۵۰ درصدی در اختیار مدرسه‌ها و نهادهای شهرستان قرار گرفته است.

وی گفت: در شهرستان دیر ۸۰ جام باشگاهی کتاب فعال است و شب های کتابخوانی با حضور علاقه مندان به مطالعه کتاب برگزار می شود.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دیر با اشاره به اینکه ۱۲ هزار بن کتاب بین مردم توزیع شده است، اضافه کرد:  انتظار می‌رود امسال استقبال چشمگیرتری از این نمایشگاه شود.

بندردیر در فاصله ۲۰۰ کیلومتری جنوب استان بوشهر قراردارد.

اهدای کتاب به کتابخانه‌های دشتی

۱۶۵ جلد کتاب توسط باشگاه کتابخوانی کودک و نوجوان سردار دل‌های خورموج به کتابخانه‌های شهرستان دشتی اهدا شد.

به گزارش ایرنا،  رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتی در ارتباط گفت: باشگاه کتابخوانی کودک و نوجوان سردار دل‌ها ۱۶۵ جلد کتاب به ارزش چهار میلیون تومان را به کتابخانه‌های عمومی روستای محمدآباد و دبستان شاهد زینبیه خورموج اهدا کرد.

حمید زارعی اظهار کرد: راه‌اندازی باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان یکی از طرح‌های فرهنگی موثر در حوزه کتاب است که توانسته علاوه بر اعضا، دیگران را نیز به مطالعه تشویق کند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دشتی عنوان کرد: امروزه اهدای کتاب یک فعالیت فرهنگی ماندگار است که این اقدام باشگاه کتاب‌خوانی کودک و نوجوان سردار دل‌ها جای تحسین و تقدیر دارد.

باشگاه کتابخوانی سردار دل‌ها شهرستان دشتی در سال ۹۹ همزمان با نخستین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی افتتاح شد و با فعالیت‌های موثر خود در سال اول تاسیس و پنجمین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی کشور موفق به کسب عنوان باشگاه برگزیده در این جشنواره شد.

پنج خبر از شهرستان‌های استان بوشهر

نشست ادبی شعر در شهر خورموج برگزار شد

 رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتی در این نشست گفت: شعر ابزاری برای بیان احساسات انسان است که نشاط را به خواننده انتقال می‌دهد.
حمید زارعی افزود: شهرستان دشتی منطقه‌ای خاص در استان بوشهر است که در شعر و شاعری از دیرباز در روح مردمان آنها وجود داشته و این مهم موجب درخشش بی‌نظیر در این عرصه شده است. 
وی ضمن قدردانی از تلاش و زحمات محمد احمدی رئیس اداره  کتاب‌خانه‌های عمومی دشتی جهت توجه به حوزه شعر و ادب، از فعالیت‌های انجمن‌های فرهنگی و ادبی شهرستان جهت ارتقاء و انتقال این مولفه مهم به نسل‌های آینده تقدیر و تشکر کرد.
مسئول انجمن محمدخان دشتی نیز گفت: شعر و شاعری با زنان و مردان جنوب همراه و هم‌زاد بوده و در شهرستان دشتی جایگاهی ویژه دارد.
فرخ‌بانو رزمی اظهار کرد: در گذشته به دلیل مسائل سنتی استعدادهای زنان فرهیخته در این حوزه شناسایی نشده است، اما با پیروزی انقلاب اسلامی حضور آنها در عرصه های ادبی  پر رنگ‌تر شد و هویت اصلی و جایگاه فرهنگی خود را به دست  آوردند. 
وی افزود: شعر و شروه جزیی از زندگی مردمان جنوب بوده و مردم جنوب صاحبان اصلی شعر، شروه و دوبیتی هستند.

کارگاه حافظ خوانی در روستای درازی دشتی برگزار شد

 رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتی در اولین نشست کارگاه حافظ خوانی که ویژه دانش آموزان مدارس روستای درازی شهرستان دشتی برگزار شد، گفت: حافظ شیرازی یک از مشهورترین شاعران ایرانی است که همه ما با اشعار وی تا حدودی آشنایی داریم و این شاعر گرانقدر نه تنها در ایران بلکه در دیگر کشورهای دنیا نیز از محبوبیت خاصی برخوردار است.
حمید زارعی افزود: شناخت  زندگی و شعر حافظ که بزرگترین شاعر ایران و جهان است از جمله  مواردی است که هر ایرانی باید به آن توجه کند.
وی تصریح کرد:دیوان حافظ تاکنون بیش از ۴۰۰ بار به شکل های مختلف و به دیگر زبان های زنده دنیا ترجمه شده است و  این اشعار طرفداران زیادی در سراسر دنیا دارند.

پرستاران دشتستان تجلیل شدند

فرماندار دشتستان روزشنبه در آیین تجلیل از پرستاران بیمارستان مهر شهر برازجان مرکز شهرستان دشتستان گفت: ۸۵۰ پرستار در بیمارستان‌ها، درمانگاه ها و مراکز غیردولتی این شهرستان به مردم خدمت می‌کنند.

فتح الله نوروزی افزود: پرستاران با تاسی از این بانوی بزرگ اسلام حضرت زینب (س) در راستای کاهش آلام و زدودن غم و اندوه از انسان‌ها در تلاش هستند.

وی یادآور شد: این قشر زحمتکش همواره در راستای سلامت جامعه و ایجاد نشاط و سرزندگی مردم از جان و دل مایه گذاشتند.

نوروزی بیان کرد: در ایام کرونا پرستاران در خط مقدم مبارزه با این ویروس منحوس مانند کوه ایستادند تا سلامت را به جامعه ارزانی کنند.

در این آیین از شماری از پرستاران تجلیل به عمل آمد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha