صدور حکم قضایی برای ۱۱ متخلف اداری تا طلای ورزشکار دوومیدانی در سمنان

سمنان- ایرنا- کسب مدال طلای ورزشکار دوومیدانی در مسابقات پاراآسیایی، آمادگی برای رونمایی از سنگ آرامگاه بایزید بسطامی و صدور احکام قضایی برای ۱۱ متهم تخلفات اداری، بخشی از مهمترین خبرهای استان سمنان در هفته گذشته بود.

به گزارش ایرنا، استان سمنان در هفته گذشته از سیزدهم تا نوزدهم آذر ۱۴۰۰ شاهد رویدادهای مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و علمی بود که خلاصه‌ای از آن در این گزارش آمده است.

اجتماعی
طبق اعلام کمیته اطلاع رسانی ستاد مقابله با کرونا استان سمنان در ۲۴ ساعت از هجدهم تا نوزدهم آذر ۱۴۰۰ تست کرونای ۷۴ نفر در استان مثبت اعلام شد. براساس اعلام کمیته اطلاع رسانی ستاد مقابله با کرونا استان سمنان در  این بازه زمانی یعنی از هجدهم تا نوزدهم آذر، ویروس کرونا در این استان فوتی نداشت.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سمنان گفت: شمار دانشجویان تحت حمایت این نهاد در مقاطع مختلف تحصیلی دانشگاهی و حوزه‌های علمیه به ۴۴۲ نفر می‌رسد.
علی بحیرایی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: کمیته امداد استان سمنان از مقاطع تحصیلی ابتدایی تا دوره های عالی از مددجویان خود حمایت و کلیه هزینه های تحصیل آنان را پرداخت می کند.
مدیر کل پزشکی قانونی استان سمنان گفت: چهار نفر به دلیل غرق شدگی و ۲ نفر به دلیل خفگی با گاز مونواکسید کربن از ابتدای فروردین تا پایان شهریور امسال در استان جان باختند.
مهدی نوروزی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: نیمه نخست سال گذشته نیز چهار نفر به دلیل غرق شدگی و ۲ نفر به دلیل خفگی با گاز مونواکسید کربن جان باختند که آمار امسال با سال گذشته یکسان است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان گفت: هلال احمر استان  از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا پایان آبان،  ۲۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کمک هزینه درمان به بیماران نیازمند، محروم و خاص استان پرداخت کرد.
مظفر محمدخانی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: از ابتدای سال تا پایان آبان ۱۴۰۰ به یکهزار و ۶۳۰ بیمار نیازمند، محروم و خاص استان سمنان کمک هزینه درمان پرداخت شده است.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز سمنان گفت: احکام ۱۱ نفر از متهمان پرونده تخلفات مالی و ارتشاء در مجموعه یکی از دستگاه‌های دولتی شهرستان گرمسار در شعبه ۱۰۲ دادگاه کیفری ۲ شهرستان سمنان صادر شد.
محمدشریف ابراهیمی روز چهارشنبه به رسانه ها اظهار داشت: پرونده‌های این ۱۱ نفر در مجموع در قالب ۶ اتهام در شعبه ۱۰۲ دادگاه کیفری ۲ شهرستان سمنان در دست بررسی بود که  اکنون رأی نهایی صادر شد.
رییس جمعیت هلال احمر شهرستان دامغان گفت: تصادف سه دستگاه خودرو در محور دامغان به معلمان این شهرستان، منجر به فوت سه نفر و مصدومیت سه سرنشین خودروها شد.
حمیدرضا داوودیان شامگاه پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: در این حادثه که عصر پنجشنبه رخ داد سه دستگاه خودرو شامل پژو آردی، وانت پیکاپ و پیکان با یکدیگر برخورد کردند. 
فرمانده انتظامی استان سمنان گفت: یک میلیون و ۳۴۰ هزار نخ سیگار قاچاق به ارزشی بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال توسط ماموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی در پلیس راه سرخه کشف شد.
سردار عبدالله حسنی به رسانه ها اظهار داشت: ماموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی استان سمنان با هدایت و پشتیبانی تخصصی و فنی سرنخ هایی از انتقال یک محموله بزرگ قاچاق به دست آوردند.

فرهنگی
مدیر پایگاه میراث‌فرهنگی مجموعه بسطام و خرقان با بیان اینکه برای ساخت سنگ آرامگاه بایزید بسطامی چهار میلیارد ریال هزینه شد، گفت: رونمایی از سنگ جدید آرامگاه این عارف بزرگ به زودی انجام می شود.
حامد عادل روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: سنگ آرامگاه بایزید بسطامی از نوع گرانیت فیروزه ای است که از معدنی در خراسان رضوی استخراج و در کارگاهی در تهران ساخته شد.
راه یافتن اثر «سید عابد میرمعصومی» و اثر «علی ابک»، از سمنان به همراه ۳۳ اثر دیگر، به مرحله نهایی پنجمین سوگواره ملی عکس «آن سوی واقعه» از دیگر خبرهای فرهنگی استان سمنان در هفته گذشته بود.

علمی
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان گفت: ۱۸ فرد یوزپلنگ در زیستگاه پارک ملی توران شهرستان شاهرود استان سمنان در سالجاری شناسایی شد و ممکن است در طبیعت این منطقه تعداد یوزپلنگ های شناسایی نشده بیشتر باشد.
امیر عبدوس روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: از مجموع ۱۸ فرد یوزپلنگ شناسایی شده در پارک ملی توران، چهاز یوزپلنگ نابالغ هستند.
رئیس دانشگاه سمنان گفت: شیوع ویروس کرونا مانع از حضور دانشجویان و فعالیت آموزشی دانشگاه شد اما فرصت مناسبی برای تکمیل و ساخت ۱۵ طرح عمرانی در این دانشگاه فراهم کرد. 
مسعود نصیری زرندی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: همزمان با شیوع ویروس کرونا و فعالیت غیرحضوری دانشگاه سمنان در بحث آموزش، کلیه فعالیت های عمرانی دانشگاه در زمینه طراحی، ساخت ، تعمیر و نگهداری ساختمان ها در جریان و فعال بود.
رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان گفت: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در سه مرحله شناسایی ظرفیت‌های اشتغال در حوزه مشاغل خانگی، توانمندسازی متقاضیان و اتصال به بازار طراحی شد که در استان سمنان برای ۴۳۵ نفر اشتغالزایی کرد.
حسن رهایی روز سه شنبه به رسانه ها بیان کرد: اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان با همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جهاد دانشگاهی استان سمنان در حال اجرا است که بالغ بر یک هزار و ۳۰۰ نفر در این طرح تحت پوشش قرار دارند و تاکنون سه هزار نفر در سامانه طرح ملی مشاغل خانگی در استان سمنان ثبت نام کردند.

اقتصادی
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان گفت: ۳۸ واحد تولیدی راکد مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی این استان در راستای تحقق شعار رونق تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون به مدار تولید بازگشت.
حسن آل‌بویه روز سه شنبه به رسانه ها افزود: رسته فعالیت واحدهای احیا شده شیمیایی، سلولزی، فلزی، کانی‌های غیر فلزی، قطعات خودرو است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: ۵۵۴ واحد صنعتی و کشاورزی استان از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون تسهیلات رونق تولید دریافت کردند.
علی تشنه دل روز یکشنبه در سیصد و بیست و ششمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان به صورت مشترک با ستاد استانی پیگیری اجرای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی در سالن یادگار امام(ره) استانداری افزود: ۱۵ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون به ۵۵۴ واحد تولیدی صنعتی و کشاورزی استان پرداخت شد که ۱۳۸ واحد به ارزش حدود ۱۳ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال مربوط به بخش صنعت و ۴۱۶ واحد به ارزش حدود ۱۵۶۰ میلیارد ریال مربوط به بخش کشاورزی بود.
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: امسال ۱۰ هزار تن زیتون از چهار هزار هکتار باغ‌های این استان برداشت شد.
مهدی قرائیان روز دوشنبه به رسانه ها اظهار داشت: سطح زیر کشت زیتون استان سمنان چهار هزار و ۳۳۹ هکتار است.
معاون نظارت ، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: ۷۱۲ میلیارد و ۷۶۷ میلیون ریال تخلفات اصناف استان از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا پایان آبان ثبت و برای صدور رای به تعزیرات حکومتی ارجاع شد.
مهدی یحیایی روز چهارشنبه به رسانه ها افزود: ۴۴ هزار مورد بازرسی از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا پایان آبان انجام شد که با تشکیل سه هزار و ۸۰۰ پرونده تخلف صنفی در استان سمنان همراه بود.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با بیان اینکه در سه هزار و ۵۰۰ هکتار از مراتع استان گیاهان دارویی کشت می شود، گفت: پویش مردمی کاشت بذر و نهال گیاهان دارویی از منطقه قطری شاهرود آغاز شد.   
جعفر مرادی حقیقی روز جمعه در آیین کشت گیاهان دارویی و صنعتی مراتع شهرستان شاهرود حوضه آبخیز ابر در گفت و گو با ایرنا افزود: با آغاز بارش‌های پاییزی، عملیات کاشت گیاهان دارویی و صنعتی شامل باریجه، آنغوزه، وشق و بادام کوهی به روش های بذرپاشی، بذرکاری و کپه کاری در مراتع قطری شاهرود آغاز شد.

ورزش
رییس هیات جانبازان و معلولان استان سمنان گفت: مبینا ساوه تنها ورزشکار اعزامی از استان به مسابقات پاراآسیایی بحرین در رشته دومیدانی موفق به کسب طلا شد.
نعمت الله نعمتی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با ایرنا، افزود: مبینا ساوه ورزشکار پرتلاش استان سمنان در ادامه بازی های پاراآسیایی جوانان، در پنجمین روز مسابقات، بر سکوی نخست ایستاد. 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha