رونمایی از سه کتاب کودک در شبی با کتاب و کتابخوانی در بندرعباس

بندرعباس- ایرنا- با حضور استاد محمدرضا یوسفی، نویسنده برجسته ادبیات کودک کشور در برنامه شبی با کتاب و کتابخوانی در مجموعه فرهنگی بوکتاب بندرعباس از سه کتاب جدید رونمایی شد.

به گزارش روز جمعه ایرنا، در این برنامه ابتدا از نویسندگان کودک کتاب (کشف کودکانه اسرار) که در جشنواره‌ کتاب سال خلیج فارس مورد تقدیر قرار گرفت، تجلیل شد.
این کتاب حاصل داستان نویسی و نویسی کودکانی است که در نخستین دوره از سلسله دوره های کودک حکیم حضور داشتند و آثار نوشتاری و تصویری آنان در قالب بوکتاب به چاپ رسیده است.
در این بخش امیرحسین والا،مسوول انتشارات سومیتا ضمن تببین ویژگی‌های دوره‌های کودک حکیم بیان کرد: جامعه‌ای خوشبخت است که همه‌ اعضای آن احساس خوشبختی کنند، لازم است بزرگترها هم این باور رفتاری را از کودکان حکیم بیاموزند.
مریم سیدافقهی از دیگر اعضای گروه کودک حکیم با اشاره به نظریه‌ فلسفه برای کودکان افزود: پایه تفکری کودک حکیم ایرانی و شرقی است و بر اساس حکمت شیخ اشراق، سهروردی، بنا شده است.
مریم کیانپور از دیگر دست اندرکاران دوره نخست کودک حکیم نیز بیان‌ کرد: امروز که بعد از نزدیک چهارسال برخی از این کودکان را می‌بینم، احساس شادی و شعف دارم.
در ادامه‌ برنامه از دو کتاب (کفشدوزک) سروده‌ (اعظم پشت مشهدی) با تصویرگری (مهری لشکری) و (مهرک و قاصدک) نوشته‌(مهستی رییس زنور) با تصویرگری (انیس خنیفر) رونمایی شد.
پشت مشهدی، نویسنده کتاب کفشدوزک، این اثر را خاطره مشترک خود و همسرش دانست که از کودک درون آنها برخواسته است.
مهری لشکری، تصویر گر این کتاب نیز در سخنان خود به تفاوت نقاشی و تصویرگری اشاره کرد و کمی در این مورد برای حاضرین سخن گفت.

رونمایی از سه کتاب کودک در شبی با کتاب و کتابخوانی در بندرعباس
در بخش سوم این برنامه محمدرضا یوسفی نویسنده ادبیات کودک و نوجوان با ابراز خرسندی از چاپ کتاب داستانک های نویسندگان نوجوان خاطرنشان کرد: این اتفاق با حمایت اهالی فرهنگ و به ویژه پشتیبانی دکتر حبیب دادوند که ادامه پیدا نماید.
در ادامه رونمایی از کتاب (داستانکهای بندر) استاد محمدرضا یوسفی کارگاه کوتاهی با محوریت داستانک نویسی برگزار کرد و برای آموزش داستانک نویسی، چند داستان از آثار خود را برای حاضرین خواند.
در ادامه برنامه دکتر حبیب دادوند که با همت وی کتاب (داستانکهای بندر) به چاپ رسیده است از شوق و ذوق خود برای حمایت کودکان و نوجوانان و ترغیب ایشان به کتابخوانی گفت و افزود: خوشحالم که امروز از کتابی رونمایی می‌شود که حاصل هنر نویسندگان نوجوان این شهر است.
در پایان این برنامه از نویسندگان کودک و نوجوان کتابهای (کشف کودکانه اسرار) و (داستانکهای بندر) تجلیل شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha