۱۹ آذر ۱۴۰۰، ۱۴:۴۳
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 84572132
T T
۹ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه ملایر: توافق موقت در برجام از نظر ایران جامعیت ندارد

همدان- ایرنا- امام جمعه ملایر با اشاره به از آغاز دور دوم مذاکرات در وین، گفت: اینکه آمریکا پس از دور اول مذاکرات توافق موقت را مطرح کرده، از نظر ایران پذیرفتنی نیست و جامعیت ندارد.

به گزارش ایرنا؛ حجت الاسلام "محمدباقر برقراری" در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ملایر اظهار داشت: از سوی دیگر توافق موقت مخالف اقدام راهبردی و مصوبه مجلس شورای اسلامی است.

وی با تاکید بر اینکه تیم مذاکره کننده ایران بر اساس قانون و برجام پیش می‌روند، افزود: در مذاکراتی که از روز گذشته با طرف های غربی از سر گرفته شده است، جمهوری اسلامی ایران سه سند بر طبق برجام و قوانین حقوقی آماده کرده است.

به گفته وی، سند اول مربوط به رفع تحریم‌هاست، سند دوم تضمین‌هایی است که باید آمریکا در قبال برجام بدهد و سند سوم نیز پذیرش مفاد ۲ سند و راستی‌آزمایی اقدامات طرف مقابل است که تا چه اندازه آنها به تعهدات خود پایبند هستند.

امام جمعه ملایر با تاکید بر اینکه دوران کدخدایی و غرب گرایی گذشته است، ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران با قدرت و از موضع عزت وارد این دور از مذاکرات شده است.

حجت الاسلام برقراری خاطرنشان کرد: چنانچه آمریکا و گروه ۱+۴ تحریم‌ها را برندارند، اقتصاد ایران دچار هیچ مشکلی نخواهد شد، چراکه رهبر معظم انقلاب بارها فرمودند اقتصاد ما نباید به مذاکره گره زده شود.

وی با بیان بر اینکه ۸۰ درصد اقتصاد ما باید درون‌گرا باشد و اقتصاد مقاومتی را در کشور احیا کنیم، فرهنگ‌سازی کار و مدیریت جهادی و اصلاح ساختارهای معیوب اقتصادی را راهکار مهم برای تحقق اقتصاد مقاومتی دانست.

خطیب جمعه ملایر اصلاح ساختار بودجه و شفاف‌سازی بودجه، اصلاح ساختارهای مالیاتی، تدوین قانون برای اصلاح فضای کسب و کار، فروش اموال مازاد دولتی و شفاف‌سازی میزان حقوق و مزایای دولتی را از جمله گام‌های اساسی در اصلاح ساختار اقتصادی برشمرد و گفت: چنانچه این موارد عملیاتی شود، اقتصاد کشور نیز سر و سامان خواهد گرفت.

حجت الاسلام برقراری همچنین سالروز ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار را تبریک گفت و افزود: مسئولیت زینب کبری(س) به ویژه بعد از قیام عاشورا، دفاع از ولایت بود که در این راه به شهادت رسید.

امام جمعه ملایر با تاکید بر اینکه امروز و در عصر غیبت نیز باید زینب‌گونه از ولایت فقیه دفاع کنیم، به نقش مهم پرستاران به تاسی از حضرت زینب(س) اشاره کرد و گفت: پرستاران با اخلاق حمیده و صبر و شکیبایی خود روح و جسم بیماران را مداوا می‌کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha