۲۱ آذر ۱۴۰۰، ۷:۱۰
کد خبرنگار: 2204
کد خبر: 84571835
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بنیاد مسکن در پروژه ۱۸۷ واحدی شهر بیرجند مشارکت دارد

بیرجند - ایرنا - مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی گفت: ۳۳۱ واحد در قالب طرح اقدام ملی مسکن توسط بنیاد مسکن در این استان ساخته می‌شود که از این تعداد مشارکت در پروژه ۱۸۷ واحدی بیرجند است.

قاسم تنها روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بنیاد مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در طرح اقدام ملی مسکن با دولت همکاری دارد که در مجموع ۳۳۱ واحد بنیادساز با پیش‌بینی اعتبار ۱۹۰ میلیارد تومان در دست ساخت است.

وی گفت: پروژه ۵۶ واحدی بنیادساز طبس با پیشرفت فیزیکی ۴۶ درصد، پروژه ۸۸ واحدی بنیادساز فردوس با پیشرفت فیزیکی ۲۴ درصد و پروژه ۱۸۷ واحدی بنیادساز بیرجند با پیشرفت فیزیکی پنج درصد اکنون در حال اجرا است.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی اظهار داشت: برای اجرای این طرح در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت استان، سه هزار و ۳۹۴ قطعه زمین برای ساخت ۶ هزار و ۴۱۴ واحد مسکونی شناسایی و اختصاص داده شده است.

وی افزود: از این تعداد سه هزار و ۶۶ قطعه زمین توسط راه و شهرسازی شناسایی و برای ساخت پنج هزار و ۸۹۸ واحد مسکونی تحویل داده شده است.

تنها همچنین به واگذاری ۳۱۴ قطعه زمین برای ساخت ۳۲۹ واحد مسکونی اشاره کرد که توسط بنیاد مسکن تامین شده است و گفت: این اراضی در شهرهای شوسف، درح، دیهوک، اسفدن، طبس مسینا و قاین تامین شده است.

وی بیان کرد: بنیاد مسکن در پروژه ۱۸۷ واحدی بیرجند برای شهرهای بالای یکصد هزار نفر جمعیت استان نیز مشارکت دارد.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی از ثبت‌نام ۶ هزار و ۹۹۷ متقاضی در طرح اقدام ملی شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت استان خبر داد و گفت: پس از احراز هویت در نهایت ۲ هزار و ۹۳۵ نفر موفق به افتتاح حساب شده و ۲ هزار و ۸۹۹ نفر واریز وجه انجام داده‌اند.

وی با بیان اینکه برای هزار و ۸۴۸ واحد پروانه ساختمانی اخذ و عملیات اجرایی آغاز شده است، اجرای فونداسیون در هزار و ۳۴ واحد را یادآور شد و افزود: ۴۱۵ واحد در مرحله اسکلت، ۲۱۱ واحد اجرای سقف و ۷۸ واحد به مرحله سفت‌کاری رسیده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha