خبرهای کوتاه/ رزمایش همدلی مومنانه دانش‌آموزان و تجلیل از پرستاران

یزد- ایرنا- جمعی از دانش‌آموزان ادبستان دخترانه بهشت یزد پنجشنبه شب به فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت مواسات و همدلی مومنانه لبیک گفتند.

به گزارش ایرنا، این رزمایش همدلانه همزمان با شب میلاد حضرت زینب‌کبری(س) با حضور جمعی از مسئولان و فرهنگیان در آستان مقدس امامزاده سیدنصرالله(ع) یزد برگزار شد.

در این برنامه فرهنگی و ارزشی محمدحسنی مدیر ادبستان بهشت گفت: در طرح همدلانه دانش‌آموزان طی فراخوانی با همراهی والدین هدایای خود را به صورت نقدی واریز کردند.

وی ادامه داد: پس از تهیه اقلام معیشتی توسط گروه جهادی شهید دهقان طزرجانی این اقلام در این مراسم به همراه یک نقاشی برای کودکان نیازمند به دست خود دانش‌آموزان بسته‌بندی شد.

همچنین حجت‌الاسلام مهدی مهدوی‌نژاد عضو جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی یزد با قدردانی از دانش‌آموزان، والدین و دست‌اندرکاران، آن را بهترین الگو در مواسات و همدلی در جامعه ذکر کرد.

در این مراسم همچنین دانش‌آموزان به مناسبت روز پرستار و میمنت میلاد حصرت زینب کبری (س) میزبان حمیده عرفانیان یکی از پرستاران دلسوز بیمارستان شهید صدوقی یزد بودند. 

عرفانیان حضرت زینب(س) را الگوی فداکاری توصیف کرد و گفت: همه ما در زندگی ممکن است در موقعیت یک پرستار قرار بگیریم و باید بتوانیم مانند حضرت زینب(س) از دیگران پرستاری کنیم.

همچنین حجت‌الاسلام سیدناصر حیدری عضو شورای اسلامی شهر یزد و متولی آستان امامزاده سیدنصرالله(ع)  هدیه‌ای را به رسم قدردانی از زحمات پرستاران به عرفانیان تقدیم کرد.

این رزمایش با همکاری گروه جهادی شهید محمود دهقانی طزرجانی وابسته به هیات انصار ولایت یزد با هدف رسیدگی به نیازمندان و فراگیر شدن مفهوم مواسات و همدلی در جامعه اجرا شد.

***

جمعی از پرستاران فعال در عرصه مقابله با کرونا در مهریز پنجشنبه‌شب طی مراسمی باشکوه در بیمارستان حضرت فاطمه‌الزهرا (س) این شهرستان تجلیل شدند.

به گزارش ایرنا، در این مراسم که به مناسبت میلاد باسعادت حضرت زینب‌کبری(س) با حضور جمعی از مسئولان برگزار شد با تقدیم شاخه گل و هدایا از تلاش پرستاران قدردانی شد.

امام‌جمعه مهریز با تبریک روز پرستار به نقش این قشر در طول سال به خصوص در دوران سخت کرونا در رسیدگی به مردم و بیماران اشاره کرد و تداوم فعالیت آنها را خواستار شد.

حجت‌الاسلام عبدالرضا محی‌الدینی در این آیین با بیان اینکه پرستاران با پیروی از حضرت زینب (س) به بیماران خدمت می‌کنند، توجه و رسیدگی به مطالبات آنها را موضوعی مهم ذکر کرد.

همچنین رضا زارع‌زاده مهریزی در این آیین گفت: تجلیل کادر بهداشت و درمان به خصوص پرستاران فداکار به دلیل اهمیت نقش آنها  یک رسالت ملی و انقلابی است و باید مرتب صورت گیرد .

وی با تبریک روز پرستار افزود: این قشر مخلص و فداکار در منطقه از هیچ کوششی برای حل مشکل مردم و بیماران دریغ نکرده است و باید این رویه و روحیه با قوت ادامه داشته باشد.

روز میلاد حضرت زینب کبری (س) روز پرستار نامگذاری شده است.

مهریز در ۳۰ کیلومتری شهر یزد قرار دارد.

***

تعدادی از پرستاران بهاباد در سالروز میلاد باسعادت حضرت زینب کبری (س) در مراسمی که در بیمارستان حکیم بهابادی بهاباد برگزار شد تجلیل شدند.

به گزارش ایرنا مسئول بسیج هنرمندان شهرستان بهاباد در این آ یین با تبریک روز پرستا و نقش پرستاران درکمک به بیماران کرونایی به عنوان مدافعان سلامت قدردانی کرد وگفت : تجلیل پرستاران احترام به کسانی است که صادقانه با تحمل زحمت فراوان برای خدمت به مردم و بیماران تلاش دارند.

زهرا حسین زاده بهابادی با بیان اینکه پرستاران باید همواره به سیره حضرت زینب کبری ( س) تاسی کنند تا در فعالیت خود موفق باشند افزود : قدردانی از قشر زحمت کش پرستاران یک وظیفه بزرگ ملی و انسانی است و باید همیشه صورت گیرد .

وی با اشاره به اینکه پرستاران در اعتلا و تقویت نظام سلامت نقش ویژه دارند و در ایام کرونا به وظایف خود، خوب عمل کردند اظهار داشت: پرستاران، اسوه صبر و ایثار هستند و بزرگترین افتخار این قشر، نام گذاری روز ولادت حضرت زینب (س) به نام روز پرستار است.

مرکز شهرستان ۲۰ هزار نفری بهاباد درفاصله ۲۰۰ کیلومتری جنوب شرقی شهر یزد قراردارد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha