۱۸ آذر ۱۴۰۰، ۱۳:۱۹
کد خبرنگار: 1272
کد خبر: 84571079
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

انفجار مین در سردشت تلفات جانی در برنداشت

۱۸ آذر ۱۴۰۰، ۱۳:۱۹
کد خبر: 84571079
انفجار مین در سردشت تلفات جانی در برنداشت

مهاباد- ایرنا- بخشدار مرکزی سردشت گفت: یک قبضه مین به جای مانده از جنگ تحمیلی در روستای مرزی  " گرویس " از توابع بخش مرکزی این شهرستان منفجر شد ولی خوشبختانه تلفات جانی دربرنداشت.

ناصر یوسفی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این انفجار در فاصله  ۵۰۰ متری از روستای " گرویس " زمانی روی داد که دام های روستاییان در این منطقه توسط چوپان روستا در حال چرا بودند.
وی بیان کرد: در این حادثه خوشبختانه چوپان آسیبی ندیده و فقط ۲ راس گاو روستاییان به ارزش ۴۰۰ میلیون ریال تلف شدند.

بخشدار مرکزی سردشت اضافه کرد: از ابتدای سالجااری تاکنون هفت مورد انفجار مین در مناطق روستایی این شهرستان روی داده است که تلفات انسانی نداشته و فقط تلفات دامی را در پی داشته است.

یوسفی گفت: با وجود مین روبی مناطق آلوده به مین این شهرستان ولی گاهی مین های به جامانده از جنگ که به مرور زمان و براثر بارندگی و رانش زمین جابجا شده اند در اطراف روستاهای مرزی موجب حادثه می شود.

وی با بیان اینکه شواهد نشان می دهد که هنوز مین هایی از دوران جنگ تحمیلی در منطقه به جامانده است که نیاز به بررسی و مین زدایی مجدد دارد افزود: اهالی و ساکنان روستاهای مرزی باید از هرگونه تردد و چرای دام ها در مناطق آلوده به مین اکیدا خودداری کنند.

به گزارش ایرنا، شهرستان ۱۲۰ هزار نفری سردشت که در جوار مرزهای عراق واقع شده است در دوران دفاع مقدس جزو یکی از مناطق مهم جنگی شمال‌غرب کشور بود.

این شهرستان مرزی در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و دارای چهار شهر، سه بخش ربط، مرکزی و وزینه با۶ دهستان و ۲۴۶ روستا و جمعیت ۱۲۰ هزار نفر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha