۲۵۰ واحد فناور در مرکز رشد دانشگاه محقق اردبیلی فعال است

اردبیل-ایرنا-معاون نوآوری مرکز رشد واحدهای فناوری دانشگاه محقق اردبیلی گفت: مر کز رشد این دانشگاه از سال ۸۶ راه اندازی شده که از زمان تاسیس ۲۵۰ واحد فناور در این مرکز با بیش از ۱۰۰ اختراع فعال شده است.

علی روشنیان فرد روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:در حال حاضر حدود ۱۳۰ واحد فناور با مرکز رشد دانشگاه همکاری دارند که از ین واحدها فناور، تعداد هفت شرکت دانش بنیان هستند.

وی اضافه کرد: شرکتهای نوپا،کوچک و متوسط به عنوان تکمیل حلقه مفقوده ارتباط دانشگاه و بازار کار و صنعت هستند که به عنوان یک نهاد اجتماعی موثر باعث توسعه فناوری و به تبع آن شکوفایی اقتصاد دانشمدار و اشتغالزایی تخصصی می‌شوند.

معاون نوآوری مرکز رشد واحدهای فناوری دانشگاه محقق اردبیلی ادامه داد: مراکز رشد با فراهم نمودن فضای اداری و آزمایشگاهی همراه با خدمات حمایتی با حداقل هزینه برای شرکت های نوپا سبب می‌شود که این شرکت‌ها محصولات یا خدمات فناورانه خود را ارایه و بازاریابی کرده و در نهایت تجاری‌سازی شوند.

روشنیان فرد با اشاره به اهداف مرکز رشد دانشگاه محقق اردبیلی در راه‌اندازی واحدهای فناور افزود: ایجاد جاذبه برای شکل‌گیری شرکت‌های نوپا با ارایه سرویس‌های مورد نیاز ،انتقال و انتشار تکنولوژی و کمک به تجاری‌سازی دستاورهای تحقیقاتی،کارآفرینی و اشتغال‌زایی تخصصی توسط دانش‌آموختگان دانشگاهی، رشد و توسعه اقتصادی منطقه،تزریق علوم دانشگاهی در صنعت دستگاه‌های اجرایی و اداری از جمله اهداف مرکز رشد دانشگاه می‌باشد.  

وی کمک به رشد هسته‌ها، شرکت ها و موسسات فناوری نوپا، ارایه خدمات مشاوره‌ای و پشتیبانی به واحدهای فناوری ،نظارت بر روند رشد واحد های فناوری،حمایت از دانش آموختگان نخبه دانشگاهی و کارآفرینان را از جمله وظایف مرکز رشد دانشگاه محقق دانست و گفت: فناوری اطلاعات و ارتباطات،صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی،برق و الکترونیک،صنایع گیاهان دارویی ،مواد و مکانیک،صنایع گردشگری،روستایی و کشاورزی و همکاری با کلیه مراکز صنعتی،کشاورزی و خدمات از محورهای اصلی فعالیت مرکز رشد می‌باشد.

معاون نوآوری مرکز رشد واحدهای فناوری دانشگاه محقق اردبیلی اظهار کرد: طول دوره حضور و فعالیت واحدهای فناور در مرکز رشد سه سال در نظر گرفته شده و مراحل رشد شرکت‌های نوپا و خدمات قابل ارایه هم از طرف مرکز رشد در طول دوره حضور سه سال پیش‌بینی شده است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha