۱۷ آذر ۱۴۰۰، ۱۹:۱۵
کد خبرنگار: 3138
کد خبر: 84570465
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

برگزیدگان سومین جشنواره شعر زاینده‌رود در سامان معرفی شدند

شهرکرد - ایرنا - سومین جشنواره استانی شعر زاینده‌رود روز چهارشنبه با حضور جمعی از مسوولان و علاقه‌مندان به حوزه شعر و ادب و با معرفی ۶ نفر از شاعران برگزیده این جشنواره در شهر سامان به پایان رسید.

در آیین اختتامیه جشنواره استانی شعر زاینده‌رود که با موضوع آب برگزار شد، ۶ اثر از میان ۱۸۰ اثر دریافتی به عنوان آثار برتر انتخاب و معرفی شدند.

بر اساس رای داوران، مریم بیاتی و پریسا جعفری به صورت مشترک مقام نخست این جشنواره را کسب کردند.

همچنین لیلا جعفری و سارا چاهیان نیز در جایگاه دوم قرار گرفتند و آثار آرزو علیدوستی و احمد رفیعی به عنوان سومی جشنواره شعر زاینده‌رود دست یافتند.

۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای ساخت فرهنگسرای سامان اختصاص یافت

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری در آیین اختتامیه جشنواره شعر زاینده‌رود با اشاره به اینکه تکمیل عملیات ساخت فرهنگسرای شهر سامان از اولویت‌های فرهنگی این شهرستان به شمار می‌رود، گفت: با پیگیری‌های انجام شده ۵۰ میلیارد ریال اعتبار به سر جمع اعتبارات اختصاص یافته به این طرح افزوده شد.

ابراهیم شریفی با اظهار امیدواری برای سرعت بخشی به روند احداث فرهنگسرای سامان افزود: ظرفیت‌های فرهنگی و هنری فرصت مناسبی را برای بازگویی و انتقال مفاهیم فراهم کرده است و شاعران استان نیز با بهره‌گیری از هنر و توان ادبی خود آثار خوبی را با محوریت آب تهیه‌ کرده‌اند.

برنامه‌ریزی برای برگزاری کنگره عمان سامانی انجام خواهد شد

فرماندار شهرستان سامان نیز در این برنامه گفت: اولویت نخست این شهرستان مسائل فرهنگی و فراهم کردن زیرساخت‌های لازم است چرا که ظرفیت‌های هنری و ادبی موجود در این شهرستان قابل توجه است و مردم نیز در این باره مطالبه دارند.

کمال اکبریان با اشاره به شرایط ناشی از شیوع کرونا و محدود شدن برنامه‌های فرهنگی افزود: تلاش می‌شود با بهبود وضعیت سلامت عمومی، برنامه‌ریزی‌ها برای برگزاری کنگره عمان سامانی انجام شود.

وی به توجه و حساسیت خانواده‌های سامانی برای ورود فرزندان‌شان به عرصه هنر اشاره و تصریح کرد: این نوع نگاه موجب شده است تا اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری به عنوان یک نیاز اساسی همواره در این شهرستان مطرح باشد.

کمال اکبریان موضوع سومین جشنواره شعر زاینده‌رود را نیز قابل تامل دانست و یادآور شد: اثرگذاری سخن در قالب شعر بیشتر از دیگر قالب‌های ادبی است و امید است با بیان نظرات و دغدغه‌ها در این باره، راهکاری اجرایی و عملی نیز برای حل مشکلات کم‌آبی شکل بگیرد.

به گزارش ایرنا، فراخوان سومین جشنواره شعر زاینده‌رود با موضوع آب در پاییز سال گذشته با همکاری انجمن آوا و نوای زاینده‌رود شهرستان سامان منتشر شد که بنا به نظر مسوولان شهرستانی، شرایط شیوع کرونا، برگزاری اختتامیه این جشنواره را نزدیک به یک سال به تاخیر انداخت.

شهرستان سامان در فاصله ۲۵ کیلومتری شهرکرد مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha