ایران و فدراسیون جمعیت‌های صلیب سرخ درباره خشکسالی همکاری می‌کنند

تهران - ایرنا - مشاور وزیر نیرو در امور بین‌الملل گفت: وزارت نیروی ایران آمادگی دارد با دفتر فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر با موضوع خشکسالی همکاری داشته باشد.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، «محمدعلی فرحناکیان» امروز (چهارشنبه) در دیدار با «مارتین فیشر» مدیر عملیات دفتر فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر در ایران، با بیان اینکه میزان نزولات جوی ایران در مقایسه با کل دنیا یک سوم است، اظهار داشت: آماده همکاری با فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر در موضوع‌های مرتبط با خشکسالی و کم آبی از جمله الگوی بهینه کشت، الگوی مصرف خانگی، توسعه بی‌‎رویه کشاورزی و استفاده بی‌رویه از آب‌های زیرزمینی هستیم.

وی با اشاره به زمینه‌های متعدد و متنوع همکاری برای کسب نتایج ملموس و عملی نسبت به موضوع های اعلام شده اظهار امیدواری کرد.

فرحناکیان خاطرنشان کرد: در بدو کار نیز می‌توان با ساخت گلخانه‌ها و نصب پکیج‌های پرتابل آب شیرین‌کن به نتایج قابل ملموسی در مناطق محروم همچون سیستان و بلوچستان که به نفع مردم یک منطقه است، رسید و در ادامه برای پروژه‌های بلند مدت و پایدار برنامه‌ریزی کرد.

در این نشست «مارتین فیشر» مدیر عملیات دفتر فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر در ایران در خصوص همکاری‌های مرتبط با خشکسالی و کم‌آبی در مناطق محروم از جمله سیستان و بلوچستان در قالب انجام پروژه‌های مرتبط و همچنین در زمینه اجرای پروژه‌های مختلف با محوریت آموزش و توسعه ظرفیت‌ها و بررسی تغییر اقلیم و اثرات آن بر منابع آب اعلام آمادگی کرد.

در این نشست مقرر شد به‌منظور توسعه همکاری ها،‌ ضمن تعامل مستمر، مستندات لازم تهیه و اجرایی شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار اقتصاد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha