بیش از ۲۳ درصد دانش‌آموزان مازندران در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند

ساری - ایرنا - مدیرکل آموزش‌وپرورش مازندران پوشش تحصیلی مدارس غیردولتی در این استان را ۲۳.۲۳ درصد اعلام کرد و گفت که مازندران در این زمینه رتبه نخست را در اختیار دارد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش مازندران ، علیرضا سعدی پور به مناسبت هفته مدارس و مراکز آموزش غیردولتی تعداد دانش آموزان مدارس غیردولتی مازندران را ۱۲۸ هزار و ۴۹۷ نفر اعلام کرد.

وی گفت که این دانش آموزان در ۸۰۷ مدرسه استان تحصیل می کنند.

طبق آخرین آمار آموزش و پرورش ، در سال تحصیلی جاری بیش از ۵۲۰ هزار دانش آموز در چهار هزار و ۲۰۵ مدرسه استان در حال تحصیل هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران همچنین گفت که هشت هزار و ۹۱۲ نیروی آزاد گزینش شده با گذراندن دوره های آموزش ضمن خدمت در مدارس غیردولتی استان در حال فعالیت هستند.

وی با اظهار این که بیشتر نیروهای مدارس غیردولتی مازندران را بانوان تشکیل می دهند ، افزود :  پنج هزار و ۹۳۵ نفر از کادر مدارس غیردولتی مازندران زن و ۲ هزار و ۹۷۷ نفر هم مرد هستند.

 سعدی پور گفت که علاوه بر نیروهای آزاد گزینش شده ، به منظور حمایت از مدارس غیردولتی ، ۱۸۲ نفر نیروی رسمی هم به عنوان مدیر یا معاون و در قالب مامور در مدارس غیردولتی فعالیت دارند.

وی علت استقبال از مدارس غیردولتی در مازندران را کیفیت بالای آموزشی آنها به عنوان خیرین آموزشی و اعتماد خانواده ها جهت مشارکت در امور آموزشی و پرورشی فرزندانشان اعلام کرد.

 مدیرکل آموزش و پرورش مازندران همچنین با اعلام این که استان رتبه برتر کشوری در شاخص های اختصاصی و عمومی سال ۱۳۹۹ را کسب کرد ، از اجرای برنامه های جدید در مدارس غیردولتی در سال تحصیلی جدید خبر داد.

 وی گفت : اداره مدارس غیردولتی و مشارکت های استان ، آموزش کارشناسان حوزه مشارکت های مناطق ، بالندگی نیروی انسانی با آموزش همکاران مدارس و مراکز غیردولتی (باتوجه به ورود آموزش و پرورش در زیست بوم جدید)٬ آسیب شناسی دستورالعمل الگوی تعیین نرخ شهریه٬ تسریع و تسهیل امورات مربوط به مهدهای کودک و حمایت از دانش آموزان با استعداد تحت پوشش کمیته امداد (طرح مدارس همدل) در سال تحصیلی ۱۴۰۱- ۱۴۰۰ در دستور کار خود دارد.

سعدی پور اصلی ترین چالش و مشکل مدارس غیردولتی استان را استیجاری بودن فضاهای آموزشی و عدم تطبیق آن با ضوابط نوسازی برشمرد و ابراز امیدواری کرد که در آینده نزدیک با همکاری معاونت فنی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان نسبت به رفع آن پیگیری و اقدام شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha