۱۷ آذر ۱۴۰۰، ۹:۳۰
کد خبرنگار: 2110
کد خبر: 84569408
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

یک دستگاه لودر حین تخریب اراضی ملی در مریوان توقیف شد

سنندج- ایرنا- رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مریوان گفت: یکدستگاه لودر راهسازی حین تخریب اراضی ملی این شهرستان توقیف شد.

آزاد نامداری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به دنبال گزارش مردمی مبنی بر تخریب اراضی ملی در شهرک کانی دینار، نیروهای یگان حفاظت از منابع طبیعی بلافاصله به محل اعزام شدند و یک دستگاه لودر راهسازی که بدون مجوز قانونی در حال تعریض و احداث جاده در اراضی ملی این منطقه بود را بلافاصله توقیف و از ادامه تخریب بیشتر جلوگیری کردند.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مریوان یادآور شد: ماموران یگان حفاظت، ضمن مستند سازی با برداشت مختصات جغرافیایی محل، متخلفین را شناسایی و جهت تشکیل پرونده قضایی به اداره منابع طبیعی شهرستان مریوان احضار کردند.


کشف و ضبط سه تن چوب آلات قاچاق در مریوان

نامداری در بخش دیگری از سخنانش به کشف و ضبط سه تن چوب قاچاق اشاره کرد و گفت: ماموران یگان حفاظت از منابع طبیعی در حین گشت زنی در مسیرهای مواصلاتی شهرستان یک کامیون حامل چوب را مشاهده و بلافاصله آن را متوقف کردند.

یک دستگاه لودر حین تخریب اراضی ملی در مریوان توقیف شد

وی افزود: در بازرسی دقیق از این کامیون مشخص شد که چوب آلات حمل شده از نوع چوب درختان جنگلی قاچاق و بدون مجوز است و با همکاری نیروی انتظامی مستقر در کانی دینار محموله توقیف و به اداره منابع طبیعی منتقل شد.

به گفته وی وزن تقریبی این محموله بیش از سه تن بود که متخلفین بعد از تشکیل پرونده تخلف به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی از عموم مردم، دوستداران و همیاران طبیعت خواست ضمن مشارکت فعال در امر حفاظت از منابع طبیعی، گزارش های تخریب، تصرف قطع چوب غیر مجاز و آتش سوزی در عرصه های جنگلی و مرتعی را به یگان حفاظت از منابع طبیعی با شماره تلفن ۱۵۰۴ اطلاع دهند.

از مساحت ۲ میلیون و ۹۳۷ هزار هکتاری استان کردستان، بیش از ۶۰ درصد آن شامل یک میلیون و ۵۸۷ هزار هکتار را مراتع و جنگل تشکیل می‌دهد.

از مجموع ۱۹۳ هزار هکتار از اراضی ملی شهرستان مریوان ۹۷ هزار هکتار آن را جنگل و ۹۶ هزار هکتار را هم مرتع تشکیل می‌دهد.

شهرستان مرزی مریوان با ۱۵۳ هزار نفر جمعیت در ۱۲۰ کیلومتری سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha