سمنان میزبان جایزه فیروزه و جشنواره گل نرگس است

سمنان- ایرنا- شهر سمنان میزبان جایزه فیروزه در حوزه سفال و سرامیک و جشنواره گل نرگس است که کاشت آن به ثبت ملی رسیده است.

به گزارش ایرنا، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان روز سه شنبه از برگزاری نخستین جشنواره محصولات و هدایای فرهنگی با عنوان "جایزه فیروزه" در سمنان خبر داد گفت: برگزاری نخستین جشنواره کالا و محصولات فرهنگی سفال و سرامیک استان سمنان آغاز شد.

حمیدرضا دوست‌محمدی افزود: از تمامی هنرمندان رشته‌های سفال و سرامیک استان سمنان دعوت می‌شود، با شرکت در این جشنواره محصولات فرهنگ، توانمندی هنری و تکنیکی خود را در عرصه ملی به نمایش بگذارند.

وی بیان کرد: علاقه‌مندان تا ۲۰ دی‌ ۱۴۰۰ فرصت دارند، تصاویر آثار خود را در سامانه http://jayezehfiroozeh.farhang.gov.ir بارگذاری کنند.

دوست‌محمدی با بیان اینکه سفال و سرامیک از ظرفیت بسیار بالایی در سمنان برخوردار است خاطرنشان کرد: این استان در هنر سفال و سرامیک هنرمندان بنامی در سطح ملی و بین‌المللی دارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان اضافه کرد: سمنان به ‌عنوان شهر خلاق صنایع‌دستی با محوریت سفال و سرامیک در سطح کشور مطرح است.

برگزاری جشنواره گل نرگس در سمنان

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سمنان نیز گفت: جشنواره گل نرگس سمنان جمعه ۱۹ آذر ۱۴۰۰ در سمنان برگزار می‌شود.

مریم هاشمی معتمدی افزود: این جشنواره از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۷ روز جمعه ۱۹ آذرماه در مجتمع گردشگری کشاورزی باغ سبز سمنان برگزار می‌شود.

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سمنان با اشاره به اینکه برنامه‌های فرهنگی این جشنواره از ساعت ۱۵ تا ۱۷ پیش‌بینی شده است، افزود: اجرای موسیقی سنتی، محلی و آئینی، برپایی غرفه‌های صنایع‌دستی، فروش محصولات ارگانیک، برگزاری کارگاه آموزشی کاشت و نگهداری گل نرگس در باغچه و آپارتمان، از جمله برنامه‌های این جشنواره است.

وی هدف از برگزاری این رویداد گردشگری را رشد و توسعه گردشگری در سمنان، حفظ و ترویج آئین سنتی کاشت گل نرگس سمنان، معرفی آداب و رسوم کهن عنوان کرد و گفت: این جشنواره با مشارکت انجمن حافظان میراث‌فرهنگی، سازمان فرهنگی هنری شهرداری سمنان، اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سمنان، سازمان پارک‌ها و فضای سبز سمنان و مجموعه گردشگری باغ سبز سمنان برگزار می‌شود.

شیوه سنتی کاشت گل نرگس سمنان در فهرست آثار معنوی کشور به ثبت رسیده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha