۱۶ آذر ۱۴۰۰، ۱۱:۴۰
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 84568471
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۷۰ میلیارد ریال برای اجرای فیبرنوری در کردستان هزینه شد

سنندج- ایرنا- مدیر مخابرات منطقه کردستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۷۰ میلیارد ریال برای اجرای پروژه‌های فیبرنوری در نقاط شهری و روستایی استان هزینه شده است.

آزاد حکمت روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در حال حاضر در استان کردستان به عنوان یک استان پیش رو در کشور، حدود پنج هزار کیلومتر فیبرنوری در نقاط شهری و روستایی اجرا شده است.

وی با بیان اینکه از سیاست های مخابرات منطقه، گام نهادن در مسیر اقتصاد مقاومتی است، اضافه کرد: استفاده و بهره گیری از فناوری فیبرنوری راهکاری برای رفع محدودیت های موجود است که با حذف کابل مسی هم شاهد ارتقا سطح کیفی خدمات مبتنی بر این فناوری هستیم.

مدیر مخابرات منطقه کردستان با اشاره به اینکه ۵۱۳ مرکز روستایی استان به فناوری فیبر نوری مجهز و از خدمات و مزایای این شبکه بهره‌مند است، افزود: مخابرات آمادگی دارد در صورت اعلام نیاز سازمان‌ها و یا شرکت‌های متقاضی، زیرساخت‌های ارتباطی بر بستر فیبرنوری را در تمام نقاط داخل شهری استان ایجاد کند.  

حکمت گفت: در صورت وجود امکانات در نقاط مختلف و بر اساس زیرساخت‌های موجود، واگذاری امتیاز تلفن ثابت بر بستر فیبر نوری صورت خواهد گرفت و در سایر نقاط نیز بر اساس امکانات کابل مسی، امتیاز تلفن ثابت واگذار می شود.

وی یادآور شد: افزایش رضایتمندی مشترکان، ارائه انواع سرویس‌ها در بستر Ip، بهبود کیفیت خدمات مخابراتی در حوزه تلفن ثابت، ارتقا امنیت اطلاعات، اجرای فیبر اختصاصی برای مشتریان، توسعه زیر ساخت سایت های تلفن همراه برای نصب و راه اندازی تجهیزات تکنولوژی های ۳G,۴G از جمله مزایای فیبرنوری است.

در حال حاضر بیش از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار شماره تلفن همراه اعتباری و دائمی با ضریب نفوذ ۱۳۷ درصد در کردستان مشغول بکار است تعداد ۹۳۸ روستای استان نیز تحت پوشش خدمات تلفن همراه اول مخابرات است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha