رئیس بسیج سازندگی فارس: شعار ما ایجاد ۲ شغل با ۵۰ میلیون تومان است

شیراز-ایرنا-رئیس سازمان بسیج سازندگی استان فارس گفت: شعار دولت‌ها در زمینه اشتغالزایی این است که ایجاد هر شغل در کشور یک میلیاردتومان هزینه دارد اما شعار و الگوی ما ایجاد ۲ شغل با ۵۰ میلیون تومان است.

اسماعیل قزل سفلی سه‌شنبه در گفتگو با ایرنا اظهار کرد: سازمان بسیج سازندگی فارس در زمینه اقتصاد و اشتغال اقدامات قابل‌توجهی انجام داده و برای پیشبرد اهداف خود در این زمینه الگوی موفق و قابل تعمیمی را مورد آزمایش قرار داده است که این الگو در حال حاضر به ثمر رسیده و در حال تثبیت شدن است.
رئیس سازمان بسیج سازندگی فارس ادامه داد: این الگو راه‌اندازی صندوق‌های قرض‌الحسنه اشتغال‌زای مردم‌یار بسیج است که نقش بسزایی در ایجاد کسب و کار ایفا می‌کند. در این الگو مردم خودشان ایده می‌دهند، تصمیم می‌گیرند و ایده‌ها را اجرا می‌کنند و ما با آموزش افرادی به عنوان تسهیل‌گر در کنار مردم هستیم و با تسهیلاتی که از طریق بانک‌ها و ادارات در اختیار مردم قرار می‌دهیم، از آنها حمایت می‌کنیم.
وی افزود: مدیریت منابع مالی مردم توسط خودشان از مهمترین اهداف راه‌اندازی این صندوق‌ها به شمار می‌رود.
قزل‌سلفی اضافه کرد: در حال حاضر از یک هزار و ۶۵۰ صندوق قرض‌الحسنه در روستاها و برخی از حاشیه شهرها بهره می‌بریم که این صندوق‌ها با هدف کمک به اشتغالزایی در حوزه کسب و کارهای خرد و مشاغل خانگی، کوچک و محلی راه‌اندازی شده‌اند.
وی عنوان کرد:خوشبختانه استقبال قابل توجهی از این اقدام شده است و حتی استاندار فارس هم استقبال خوبی برای حمایت از این الگو داشته‌اند. البته ما در تلاش هستیم که بتوانیم با کمک و پیگیری‌های انجام شده توسط نمایندگان مجلس شرایطی فراهم کنیم تا هر بانک موظف شود ۲۵درصد از تسهیلات خود را به این صندوق‌ها بدهد و اگر این امر محقق شود شاهد انقلابی در این عرصه خواهیم بود.
رئیس سازمان بسیج سازندگی اظهار داشت: ایده صندوقهای قرض الحسنه با بهره‌گیری از تجارب بین‌المللی برای اولین بار در ایران در روستای قلعه گنج کرمان که در حال حاضر به شهرستان تبدیل وضعیت شده است، آزمایش شد و این طرح در نهایت با تأیید رهبر معظم انقلاب در سایر روستاهای کشور اجرا شد. تا زمانی که این صندوق ها به تعاونی و تعاونی‌ها به اتحادیه تبدیل شوند، کار خود را در این عرصه ادامه می‌دهیم.

اقدام دولت دوازدهم در اختصاص بودجه محرومیت زدایی فارس به طرح‌های نیمه تمام
وی اعلام کرد: ما توانستیم در سال ۱۴۰۰ اعتبارات قابل توجهی را به منظور رفع محرومیت‌زدایی در استان فارس در قانون بودجه به تصویب برسانیم و سهم استان فارس از این اعتبارات یک هزار و ۳۹۰ میلیارد تومان بوده است که البته بخشی از این مبلغ بدون انجام کار علمی به پروژه‌های نیمه تمام دولت سابق اختصاص یافت؛ البته می‌توانیم از مزایای این اقدام مهم در سال‌های آینده بهره ببریم و شاهد اتفاقات خوبی از دریافت این اعتبارات باشیم‌.
قزل سلفی بیان کرد: راهبرد سازمان بسیج سازندگی در حوزه اقتصاد و اشتغال، تسهیل‌گری و توانمندسازی است و ما به هیچ عنوان تصدی‌گری نمی‌کنیم. هیچ کارگاه یا مجموعه شغلی وابسته به سازمان بسیج سازندگی و متعلق به این سازمان نیست. این در حالیست که کارگاه‌های بسیاری با کمک و حمایت این سازمان راه‌اندازی شده و برای بهره‌برداری در اختیار مردم قرار گرفته است‌.
وی به اقدامات سازمان بسیج سازندگی فارس در حوزه صنایع تبدیلی اشاره کرد و گفت: ما در شهرستان‌های استان فارس از ظرفیت‌های بسیار خوبی بهره می‌بریم و بر همین اساس مطالعاتی برای تمامی شهرستان‌های استان براساس بوم، اقلیم، فرهنگ، گویش، استعدادهای محلی و ظرفیت‌های شهرستانی صورت گرفته است و در صدد هستیم که با توجه به این فاکتورها در مسیر اشتغالزایی و توسعه شهرستان‌های استان گام برداریم.
قزل‌سلفی افزود: انار نی ریز، سیب اقلید، عرقیجات فیروزآباد و انجیر استهبان به عنوان باکیفیت ترین محصولات در کشور شناخته می‌شوند و ما تلاش کردیم که با  شناسایی ظرفیت و استعداد در همه شهرستان‌ها روی فرآورده‌های این محصولات کار کنیم و با حمایت دستگاه‌های مربوطه گام های موثری در مسیر اشتغالزایی با صنایع تبدیلی برداریم. در حال حاضر بسیاری از کارآفرینان در این زمینه مشخص هستند و باید تسهیلات برای تقویت این نوع مشاغل فراهم شود.
رئیس سازمان بسیج سازندگی فارس بیان کرد: طرح تسهیلات محور دهکده اقتصاد مقاومتی در عرصه‌های چهارده‌گانه‌ واحدهای تولیدی و صنایع تبدیلی که توسط بسیج سازندگی با اهداف توسعه اشتغال بر مبنای مدل توسعه اقتصادی بومی و تشویق جوانان برای راه‌اندازی یک‌شغل یا حرفه آغاز شده بود با مشکلاتی رو به رو بود که این طرح را بازنگری و مشکلات آن را برطرف کردیم. در حال حاضر تسهیلات را فقط در اختیار کسانی که طرح توجیهی داشته باشد و یا قصد گسترش کار یا حرفه خود را داشته باشند قرار می‌دهیم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha