هنر بهترین و سریع‌ترین راه برای انتقال ارزش‌های دفاع مقدس است

کرمانشاه - ایرنا - مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کرمانشاه از هنر به عنوان بهترین راه انتقال ارزش‌های دفاع مقدس دانست و گفت: هنرمندان در حوزه‌های مختلف هنری می‌توانند رشادت‌ها، شهامت‌ها، شجاعت‌ها، مقاومت و صبرها را به زیباترین شکل ممکن به تصویر بکشند و مردم آن دوران را درک کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار «ناصر باباخانی» روز یکشنبه در آیین اختتامیه پنجمین جشنواره استانی " فانوس" و چهارمین جشنواره "ترنم فتح" و دومین جشنواره "تئاتر سنگر" استان کرمانشاه با قدردانی از هنرمندان شرکت کننده در این جشنواره ها، افزود: هیچ چیزی به خوبی هنر هنرمندان نمی تواند آن ارزش ها و آرمان های دفاع مقدس را به جوانان منتقل کند و به همین خاطر باید همه سازمان ها و دستگاه ها ذی ربط مانند فرهنگ و ارشاد اسلامی، صدا و سیما و حوزه هنری برای حمایت هنرمندان پای کار بیایند.

وی با اشاره به اینکه ۳۳ سال از دوران دفاع مقدس می گذرد و بسیاری از جوانان آن دوران را ندیدند اظهار کرد: سنگرنشینان دیروز و هنرمندان جوان امروز باید در کنار هم ویژگی های داستان رشادت و شجاعت شهدا و همچنین صبر و استقامت مادران و پدران و فرزندان شهدا را با هنر خود به نمایش بگذراند.

سردار باباخانی  اضافه کرد: یکی از وظایف مهم ما بعد ۳۳ سال که از جنگ تحمیلی می گذرد این است، عزت دیروز را  به مردم منتقل کنیم و بهترین روش آن روش هنر است، زیرا مردم همواره جذب هنر و نمایش می شوند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمانشاه در ادامه این مراسم گفت: این پنجمین سال متوالی است که جشنواره " فانوس" در سطح استان، منطقه و کشور برگزار می شود و همواره هنرمندان کرمانشاهی در آن درخشیدند.

وی اضافه کرد: امسال ۸۴ اثر به جشنواره استانی در حوزه های مختلف هنری، فیلم، مستند داستانی،  کلیپ و تئاتر دیگر هنرها ارسال شده، که از این تعداد ۱۰ اثر به عنوان برگزیده استان به جشنواره ملی راه یافته است.

او  همچنین افزود: در جشنواره" ترنم فتح" که ویژه قسمت موزییک (ماش)یگان های نظامی است یگان زرهی تیپ ۸۱ کرمانشاه  برگزیده استان شد و این گروه همیشه یکی از بهترین های کشور در سال های اخیر بوده و امیدواریم امسال در مسابقات کشوری مازندران نیز رتبه کسب کند.

سردار باباخانی افزود: در دومین جشنواره "تئاتر سنگر" که مخصوص گروهای تئاتر است امسال گروهی از قرارگاه نجف اشراف برگزیده شده است.

برنامه های هنری دفاع مقدس باید جوری ساخته شود کهجوانان با آن دوران ارتباط برقرار کنند

معاون هماهنگ کننده قرارگاه منطقه ای غرب نزاجا نیز با قدردانی از هنرمندان جشنواره " فانوس"، تئاتر سنگر" و "ترنم فتح" گفت: برنامه های فرهنگی و هنری دوران دفاع مقدس باید جوری ساخته شود که بطن جامعه به ویژه نوجوانان با آن ارتباط برقرار کنند تا جذب آن ارزش ها و آرمان ها شوند.

امیرسرتیپ دوم «کیومرث جعفری» بیان داشت: واقعیت این است خاطره گویی و ذکر تحولات و قصه های آن دوران خوب است اما سریال و فیلم سینمایی و تئاتر از بیان خاطرات بسیار جذب تر و به یادماندنی تر است و تاثیر بیشتری دارد.

او دغدغه همه مسئولان نظام را  انتقال ارزش های  دوران دفاع مقدس دانست و افزود: جذاب ترین راه برای رساندن این آرمان و ارزش ها مانند شهادت و ایثار، شهامت و صبر و استقامت حوزه های مختلف هنری است.

در پایان این مراسم برگزیدگان این جشنواره ها با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha