امام جمعه بیرجند: اعمال سلیقه به جای قانون ریشه مشکلات است

بیرجند - ایرنا - نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: مشکل اصلی ما این بوده که به جای اینکه قانون اساسی و انقلاب، اسلام و عدالت پیاده شود، سلیقه‌های شخصی و حزبی جای آن را گرفته است.

حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز چهارشنبه در دیدار رییس و اعضای شورای اسلامی شهرستان بیرجند افزود: الان در این زمینه وظیفه داریم و از هر کجا که شروع کنیم، وظیفه است.

وی اظهار داشت: این جلسه جامع بود چراکه هم انگیزه وجود دارد، اظهار درد هم مطلب درستی بود و راهکارها نیز عملیاتی است تا در مسیر هماهنگی با همه مسوولان ذیربط در جلسات خاص به نتیجه عملیاتی برسد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه این همه هزینه می‌شود تا اسلام، عدالت، ارزش‌های فرهنگی و انسانی و الهی باشد گفت: تحقق هر امری ۲ اصل دارد؛ یکی وجود مقتضی و دوم عدم مانع که مسلما در مردم ما مقتضی قوی بوده و هست زیرا همه عدالت، اسلام و اخلاق را می‌خواهند اما مانع‌، قوی است.

وی موانع را شامل دو بخش بیرونی و درونی برشمرد و افزود: در مورد مانع‌های بیرونی به تعبیر خودشان همه گزینه‌ها را برای از بین بردن جمهوری اسلامی روی میز دارند و باید هم همین باشد زیرا آنچه در سر داشتند که بر دنیا تسلط یابند، این نظام جلوی آنها را سد کرد، پس دشمنی می‌کنند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: اما اگر موانع درونی که مشکل اصلی است را برطرف کنیم کاری از دست بیگانه ساخته نیست و ما به راهی می‌رویم که بیگانه در سرنوشت ما دخالت ‌می‌کند.

وی ادامه داد: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی دولت‌های مختلفی روی کار آمدند و دولت‌ها هر سلیقه شخصی و حزبی دارند اما وقتی مسوولیت را پذیرفتند باید قانون را رعایت کنند که متاسفانه این رعایت نشده است.

امام جمعه بیرجند گفت: هر کدام آمدند، سلیقه‌ای عمل کردند و دیگری مسیر قبلی را عوض کرد که پیداست، پیشرفت نداشته باشیم.

وی بیان کرد: یکی از این موارد ساختمان‌سازی و بدتر از آن فضای مجازی است، حتی کشورهایی که دچار فساد هستند نیز سرنوشت فضای مجازی را قانونمند می‌کنند اما اینجا چه سلیقه و فکرهایی است که رها بودن را به جای آزادی جا می‌زند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: بخصوص وقتی که بدترین تهاجم فرهنگی بر ما می‌شود و کرونا هم مزید بر آن شده و حد نصابی که در اینترنت رعایت می‌شد، دیگر رعایت نمی‌شود که اینها بلا است.

وی گفت: امیدواریم در دولت جدید که امیدها جوانه زده است، این مساله هم در اولویت قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: نظرات خوبی در این جلسه مطرح شد که پایان آن ضمانت اجرا است چراکه یکی از مشخصات ساختمان‌سازی شیوه اسلامی آن است اما چرا رعایت نمی‌شود زیرا مسوول مربوطه ندارد.

وی گفت: نظر نهایی هم هست و این است که باید در جلساتی راهکارها را بررسی کنید و اگر خلا قانونی داریم با کمک نمایندگان مجلس برطرف شود و اگر نداریم دست‌اندرکار شوید و در سطح کشور همانطور که برای ساختمان چند دستگاه مختلف باید امضا کنند یک امضا هم نظام فرهنگی باشد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: اگر شما در جلسات خود و با همه مسوولان ذیربط مشورت کنید و به این نتیجه برسید، امیدواریم فاصله زیادی نشود و به طور رسمی و قانونی اجرا شود زیرا قانونی هست ولی ضمانت اجرا ندارد.

وی با اعلام تایید و پشتیبانی از پیوست فرهنگی در حوزه ساختمان‌سازی خطاب به اعضای شورای اسلامی شهرستان بیرجند گفت: از اصل حرکت شما تشکر می‌کنم و بسیار مقدس است زیرا تلاش برای حفظ ارزش‌های فرهنگی، انسانی و اسلامی از بهترین خدمات به مردم است.

امام جمعه بیرجند افزود: برج‌های وسط ساختمان‌های یک طبقه و دوطبقه از نظر بهداشتی، حقوق دیگران و مخاطرات زلزله، مضر است و این قدم شما ارزشمند و سرآغاز حرکتی است که امیدواریم در ادامه با پیگیری، خبرهای خوشی برای مردم داشته باشید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha