۱۰ آذر ۱۴۰۰، ۱۱:۱۲
کد خبرنگار: 1171
کد خبر: 84561667
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تیم فریزبی سیستان و بلوچستان به رقابت‌های کشوری اعزام شد

زاهدان- ایرنا- رییس هیات ورزش‌های همگانی سیستان و بلوچستان گفت: تیم فریزبی بانوان و آقایان این استان برای نخستین بار به رقابت‌های قهرمانی کشور اعزام شدند.

زهرا مشهدی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: تیم فریزبی آقایان سیستان و بلوچستان متشکل از مهران قزاق جاهد، امیرمومن پیراسته، امیر مقامی به مربیگری و سرپرستی علی آصف مهر جهت حضور در رقابت‌های قهرمانی کشور به استان مازندران اعزام شدند.

وی ادامه داد: همچنین تیم فریزبی بانوان سیستان و بلوچستان متشکل از سپیده پراچه، الهام شه بخش، زهرا بهادرزهی به مربیگری و سرپرستی مهرناز ‌پیراسته به استان گلستان اعزام شدند.

رییس هیات ورزش‌های همگانی سیستان و بلوچستان گفت: رقابت‌های قهرمانی فریزبی کشور در استان‌های مازنداران و گلستان برگزار می‌شود.

وی از برگزاری نخستین و بزرگ‌ترین رویداد رسمی مینی فوتبال سیستان و بلوچستان خبر داد و افزود: این دوره از رقابت‌های ورزشی از ١٠ تا ٣٠ آذر در ٢٣ شهرستان استان برگزار خواهد شد.

به گزارش ایرنا هم‌اینک افزون‌بر ۴۶ هزار ورزشکار سازمان یافته در قالب حدود ۵۰ هیات استانی و ۵۰۰ هیات شهرستانی در این استان مشغول فعالیت هستند.

فریزبی یا همان بشقاب‌پرنده نوعی وسیله بازی است که از یک صفحه مدور لبه‌دار به قطر ۲۰ الی ۲۵ سانتی‌متر و جرم ۱۷۰ گرم درست شده و از آن برای تفریح و ورزش رقابتی استفاده می‌شود و افراد در این ورزش سرگرم‌کننده در سبک‌های مختلف بشقاب پرنده را به آسمان پرتاب می‌کنند و آن را می‌گیرند.

توجه به این ورزش نوپا که در سبک‌های مختلف "آلتیمیت، آلتیمیت ساحلی، دیسک گلف، گاتس، دبل دیسک، فری استایل(آزاد) و رویداد میدانی" با استفاده از یک وسیله بازی به نام "بشقاب‌پرنده" انجام می‌شود به تاکید کارشناسان می‌تواند باعث افزایش نشاط اجتماعی در جامعه شود.

به گفته کارشناسان حوزه ورزش، علاقمندان از سنین چهار سال به بالا می‌توانند در رشته فریزبی فعالیت کنند اما بیشترین تمایل به این رشته ورزشی در میان دانشجویان و دانش آموزان است که مهمترین علت آن به فراهم بودن شرایط ورزش در محیط‌های دانشگاهی و مدارس بر می‌گردد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha