خیرین در کنار مدرسه‌داری به معلم‌داری و تربیت معلم توجه ویژه‌ای دارند

تهران- ایرنا- مدیرعامل بنیاد خیرین حامی دانشگاه فرهنگیان گفت: حرکت یک طرفه به سوی مدرسه و دانش آموزان بدون توجه به معلم بی فایده است. خیرین در این دانشگاه فعالیت می‌کنند تا در کنار مدرسه‌داری، معلم‌داری را هم مورد توجه قرار دهند.

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، مهدی احمدی روز سه شنبه در سومین جلسه هیات مدیره خیرین حامی دانشگاه فرهنگیان اظهار داشت: خیرین نقش بسیاری در کشور ایفا کرده‌اند، به طور مثال ۳۷ درصد مدارس کشور با کمک خیرین ساخته شده است، همچنین سه هزار خیر مدرسه ساز در داخل و هزار خیر مدرسه ساز در خارج از کشور فعالیت می کنند.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه فرهنگیان مجری سیاست های وزارت آموزش و پرورش در کشور است، در بنیاد حامیان این دانشگاه  شعار مدرسه داری در کنار معلم داری مطرح شده است.

مدیرعامل بنیاد خیرین حامی دانشگاه فرهنگیان تصریح کرد: یک طرفه به سوی مدرسه و دانش آموز رفتن بدون توجه به معلم بی فایده است. خیرین در دانشگاه فرهنگیان فعالیت می کنند تا در کنار مدرسه داری،  معلم داری را هم مورد توجه قرار دهند.

احمدی به حضور غلامعلی افروز، حسین باهر و اکبر ابراهیمی به عنوان خیرین دانشگاه فرهنگیان و نیک اندیش در این جلسه اشاره کرد و گفت: این بزرگواران نمونه‌ای از خیرینی هستند که برای رفاه معلمان در این بنیاد حضور پیدا کردند، خیر نیک اندیش اکبر ابراهیمی تا کنون ۲۷۰ مدرسه ساخته و به ۸۰۰ منطقه کشور در آبرسانی کمک کرد،  همچنین در اموری مانند تهیه جهیزیه و  کمک به فرزندان بی سرپرست نیز ایفای نقش کرده است.

بیست و ششمین دفتر بنیاد حامیان دانشگاه فرهنگیان در کرمان راه اندازی می شود

علیقلی حسنی اعظمی رییس هیات مدیره بنیاد حامیان دانشگاه فرهنگیان هم در ادامه مراسم اظهار داشت: حدود سه سال پیش بنیاد خیرین حامیان دانشگاه فرهنگیان کار خود را آغاز کرد و تا اینجا به همت خیرین در ۲۵ استان کشور یک  بنیاد خیرین با حضور امام جمعه و رییس دانشگاه فرهنگیان افتتاح شده است.

وی افزود: ۱۰ روز دیگر در استان کرمان بیست و ششمین دفتر بنیاد حامیان دانشگاه فرهنگیان نیز افتتاح می شود.

رییس هیات مدیره بنیاد حامیان دانشگاه فرهنگیان به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی درخصوص اینکه دانشگاه فرهنگیان ثقل نظام آموزشی است ، گفت: تربیت معلم کاری ارزشمند است ، باید با کمک خیرین، دانشگاه فرهنگیان در شان یک معلم ایجاد شود.

 بنیاد حامیان دانشگاه فرهنگیان متصدی رسیدگی به امور معلمان است
همچنین نماینده مقام معظم رهبری در امور دانشجویان و استادان خارج از کشور گفت: بنیاد حامیان دانشگاه فرهنگیان متصدی حمایت از استعدادهای جامعه، یعنی معلمانی که تربیت می شوند و صدها نفر را تربیت می کنند، است.معلمان کیمیاگر و کیمیاساز هستند.

حجت الاسلام و المسلمین  محمد علی نظام زاده امروز در ادامه سومین جلسه هیات مدیره خیرین حامی دانشگاه فرهنگیان افزود:
بنیاد خیرین حامی دانشگاه فرهنگیان متصدی رسیدگی به یکی از مقدس ترین نهاده‌ای کشور است.

وی ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش به رسالت پیامبر یعنی آموختن رسیدگی می کند، فعالیت این وزارتخانه  از ابتدای زندگی افراد و پیش از تولد افراد است تا زمانی که به سن مدرسه می‌رسند،چرا  متصدی امر یاد دادن سواد و علم با کمک والدین به فرزندان است.

نماینده مقام معظم رهبری در امور دانشجویان و استادان خارج از کشور گفت: تاثیر خدمت کردن به این وزارت خانه بیشتر از کمیته امداد امام خمینی (ره) است، این نهاد به جسم افراد کمک می‌کند اما کمک به آموزش و پرورش همان متصدی رشد جان جامعه  قابل تامل است.

نظام زاده یادآور شد: اقدامی که برای جسم انجام می شود، ماندگار نیست اما کار روح برای انسان پس از مرگ هم ادامه دارد.
وی با بیان اینکه انفاق ازجمله کارهایی است که نتایج آن پس از مرگ هم ادامه دارد، گفت: انفاق بدون منت و اذیت که باید مخفیانه انجام شود تا به مراتب خلوص نزدیک تر است، هرچقدر انفاق مخفیانه باشد نیت خالصانه می شود.

وی خاطرنشان کرد: طلب جامعه غیر از نان و آب، فکری و آموزشی است که اگر به آن رسیدگی نشود، در قیامت مطالبه می شود. اگر استعداد فردی که در گوشه ای از مملکت شناسایی نشود، حق بزرگی از آن ضایع شده است که در این راستا اولین پاسخگو حاکمیت جامعه ، دستگاه دولتی و مردم هستند.

خیرین به ساخت خوابگاه های متاهلی توجه کنند

حجت الاسلام علی تقوی نماینده رهبر معظم انقلاب در دانشگاه فرهنگیان نیز در این جلسه اظهار داشت: توجه به معلمان اهمیت بسیاری دارد چرا آنها صدها دانش آموز را تربیت می‌کنند.
وی همچنین به خیرین بنیاد حامی دانشگاه فرهنگیان پیشنهاد داد که در مسیر ساخت دانشگاه، به ساخت خوابگاه‌های متاهلی توجه شود.

نماینده رهبر معظم انقلاب در دانشگاه فرهنگیان گفت: در حال حاضر مشکلات بسیاری در راه ازدواج جوانان وجود دارد، افزایش تعداد خوابگاه‌ها اهمیت بسیاری داردتا دانشجویان که در معرض آسیب هستند با خیال آسوده متاهل شوند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha