همراهی مردم و رسانه‌ها سطح ذخایر خون را افزایش داد

تهران - ایرنا - سخنگوی سازمان انتقال خون با قدردانی از همراهی مردم و رسانه‌ها گفت : این همراهی و موج رسانه‌ای زمینه‌ساز بهبود مشارکت مردم برای اهدای خون و افزایش سطح ذخایر خونی در سراسر کشور شد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از سازمان انتقال خون، بشیر حاجی بیگی افزود: رسانه ها به عنوان یاوران فرهنگ اهدای خون و در یک همراهی متعهدانه توانستند با انتشار مطالب خبری پر تعداد و اثرگذار در آبان ماه ۱۴۰۰ به تشویق مردم برای اهدای خون و کمک به تامین خون مورد نیاز بیماران و مراکز درمانی سراسر کشور بپردازند و همین موج رسانه ای زمینه ساز بهبود مشارکت مردم و افزایش ذخایر خونی در سراسر کشور شد.

وی ادامه داد: انتشار بیش از یک هزار خبر در خبرگزاری ها، پایگاه های خبری و روزنامه ها و همچنین تولید حدود ۶۰۰ برنامه در صداوسیما در بازه زمانی یکم تا سی ام آبان ماه ۱۴۰۰ توانست به تشویق و حضور مردم برای مشارکت در امر حیاتی و نجات بخش اهدای خون کمک کند.

سخنگوی سازمان انتقال خون تصریح کرد: بر اساس مطالب منتشر شده با محوریت اخبار انتقال خون در رسانه ها، علاوه بر انتشار ۸۸۸ خبر، شاهد تولید ۷ گزارش خبری، ۳ فراخوان و ۱۸۶ گفت و گو نیز درباره موضوعاتی همچون آمار مصرف خون و اهدای خون، بیماری کرونا و اقدامات سازمان انتقال خون و همچنین کاهش اهدای خون بودیم که نقش آفرینی رسانه ها را در مسئولیت پذیری اجتماعی نسبت به بیماران نیازمند به خون، به نمایش گذاشت.

وی گفت: خبرگزاری باشگاه خبرنگاران و خبرگزاری صداوسیما به ترتیب با تولید ۷۳ و ۷۰ خبر مرتبط با انتقال خون در هشتمین ماه از سال ۱۴۰۰، در صدر رسانه های همراه با فرهنگ اهدای خون بودند و خبرگزاری های ایرنا، مهر و ایسنا در رتبه های بعدی قرار گرفتند.

حاجی بیگی با تاکید بر اینکه رسانه ملی در آبان ۱۴۰۰ به عنوان یاری رسان فرهنگ اهدای خون در حدود ۶۰۰ برنامه رادیویی و تلویزیونی به شیوه های مختلف از مردم خواست تا در این روزها نیز مثل همیشه بیماران نیازمند به خون را فراموش نکنند، خاطرنشان کرد: ۵۱۷ برنامه تلویزیونی شامل گفت و گو، ارتباط تلفنی، ارتباط مستقیم، تیزر، گزارش، خبر، زیرنویس و مستند در کنار ۷۸ برنامه رادیویی همچون خبر، گزارش، ارتباط تلفنی و گفت و گو به موضوع اهدای خون پرداختند که مجموع این برنامه ها حدود ۱۵ ساعت به طول انجامیده است.

سخنگوی سازمان انتقال خون گفت: شبکه خبر، شبکه سلامت و شبکه سه در بین شبکه های ملی سیما و شبکه های خلیج فارس، آبادان، فارس و کرمان در بین شبکه های استانی سیما بیشترین سهم را در انتشار برنامه هایی با موضوع انتقال خون داشته اند، همچنین در قسمت برنامه های رادیویی هم شبکه های سلامت، تهران و پیام نسبت به سایر شبکه های رادیویی بیشترین همراهی را با فرهنگ اهدای خون در دستور کار قرار دادند.

وی تاکید کرد: با همراهی رسانه های متعهد و نوع دوست در کنار وفاداری مردم همیشه همراه، آبان ۱۴۰۰ با تامین خون مورد نیاز مراکز درمانی و افزایش ذخایر خونی در سراسر کشور پشت سر گذاشته شد و حالا در آستانه شروع زمستان و سرمای هوا، امیدوار به همراهی مردم، با فرهنگ نجات بخش اهدای خون هستیم، چرا خون یک نیاز روزانه و همیشگی برای بیماران است و هیچ جایگزینی برای خون وجود ندارد.

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha