۹ آذر ۱۴۰۰، ۱۵:۲۴
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 84560780
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سهم کردستان در طرح‌های ملی مسکن بیش از ۸۷ هزار واحد است

سنندج- ایرنا- معاون مسکن و بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی کردستان گفت: براساس برنامه ابلاغی وزارت راه و شهرسازی و مطابق آخرین تغییرات، سهم استان کردستان در قالب طرح‌های اقدام ملی و نهضت ملی مسکن در مجموع ۸۷ هزار و ۲۳۹ واحد مسکونی است.

مصطفی رضایی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این راستا ثبت نام برای طرح اقدام ملی مسکن در سه نوبت انجام گرفت و ۱۲ هزار و ۵۰۰ متقاضی واجد شرایط تشخیص داده شدند و تامین زمین در حد ۵۰ درصد برای متقاضیان انجام شده است.

وی اضافه کرد: بر این اساس در شهر سنندج مرکز استان نیز در مناطق مختلف اراضی لازم مد نظر قرار گرفته و افراد به ترتیب  وبر اساس زمان واریز وجه در پروژه‌های محتلف در حال جانمایی هستند.

معاون مسکن و بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی کردستان به طرح جهش تولید یا نهضت ملی مسکن نیز اشاره کرد و گفت: در این طرح نیز طبق توافق های انجام شده در دوره‌های زمانی مختلف و برای شهرهای مختلف، با توجه به تامین زمین که در هرشهر اتفاق می‌افتد، سامانه ثمن به آدرس saman.mrud.ir بازشده و متقاضیان واجد شرایط می‌توانند ثبت نام کنند.

وی افزود: برای طرح جهش تولید در استان کردستان مطابق برنامه ریزی انجام شده در گام اول در چهار شهر سقز، دیواندره، دهگلان و شهر جدید چناره، سامانه باز شده و ثبت نام متقاضیان در حال انجام است.

رضایی با اشاره به ثبت‌نام ۲ هزار و ۵۰۰ خانوار در این طرح گفت: اعلام نهایی متقاضیان در این چهار شهر بعد از انجام بررسی مدارک و پایش های لازم انجام خواهد شد و در سایر شهرهای استان نیز به تناسب تولید زمین و مستند به مصوبات شورای مسکن استان در تاریخ ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ در بازه‌های زمانی مختلف ثبت نام انجام خواهد شد.

وی به آخرین وضعیت مسکن مهر در استان نیز اشاره کرد و افزود: از مجموع واحدهای در تعهد استان، یک هزار و ۷۴ واحد باقی مانده که از این تعداد ۲۱۳ واحد خود مالک، ۱۲۱ واحد در قالب تعاونی و ۵۴۰ واحد نیز تفاهم نامه سه جانبه و ۲۰۰ واحد نیز دارای مشکل حقوقی است.

معاون مسکن و بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی کردستان یادآور شد: واحدهای باقی‌مانده نیز دارای پیشرفت مناسب بوده و با هماهنگی های لازم با دستگاه های خدمات رسان و تعهد این دستگاهها، عملیات اجرایی مسکن مهر در استان کردستان به استثنای واحدهایی که مشکل و پرونده حقوقی دارند تا پایان سال جاری به اتمام رسیده و به متقاضیان تحویل داده می شود و پرونده مسکن مهر استان بسته خواهد شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha