فعالیت سه مرکز مداخله‌گر در امور پزشکی خراسان جنوبی متوقف شد

بیرجند - ایرنا - بازدید میدانی و سرزده قاضی ویژه رسیدگی به جرایم حوزه بهداشت و درمان دادگستری خراسان جنوبی از سه مرکز مداخله‌گر در امور پزشکی سبب توقف فعالیت غیرمجاز این مراکز شد.

به گزارش روز سه‌شنبه روابط عمومی دادگستری خراسان جنوبی در این بازدید که با حضور معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی، نماینده دانشگاه علوم پزشکی و ماموران پلیس اماکن انجام شد، اعمال خلاف قانون و بعضا مجرمانه مراکز مشاهده و به متصدیان مربوطه تذکرات لازم درخصوص خودداری از ادامه هر نوع فعالیت غیرمجاز تا تعیین تکلیف قضایی موضوع داده شد.

قاضی ویژه رسیدگی به جرایم حوزه بهداشت و درمان با بیان اینکه مراکز مداخله‌گر پزشکی تحت تعقیب کیفری قرار می‌گیرند گفت: امروزه خدمات درمانی در آرایشگاه‌ها و سایر مراکز فاقد مجوز تحت عناوین مختلف همچون لیزر موهای زائد بدن، برداشتن خال پوستی، شفاف‌سازی پوست و تتو انجام می‌شود که به موجب ماده سه قانون مقررات مربوط به امور پزشکی و دارویی و مواد خوردنی و آشامیدنی جرم محسوب می‌شود.

سید حجت نبوی اظهار داشت: ارتکاب برخی از این امور نه تنها از سوی افراد غیرپزشک بلکه از سوی پزشکان فاقد مجوز خاص مربوطه نیز قابل تعقیب کیفری است.

وی افزود: متاسفانه اخیرا مردم نیز از این مراکز غیرمجاز استقبال زیادی داشته‌اند لذا از شهروندان تقاضا می‌شود تا در راستای صیانت از بهداشت و سلامت خود و جامعه از مراجعه به این گونه افراد به‌شدت پرهیز کنند.

قاضی دادگاه انقلاب شهرستان بیرجند گفت: پلیس فتا نیز در راستای وظیفه ذاتی خود همچون گذشته فعالیت و تبلیغات غیرقانونی این افراد را در فضای مجازی رصد کرده و مراتب را حسب مورد به مرجع قضایی اعلام خواهد کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha