۸ آذر ۱۴۰۰، ۱۶:۱۹
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 84559651
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

احزاب پاکستان بر وحدت امت اسلامی علیه رژیم صهیونیستی تأکید کردند

اسلام‌آباد - ایرنا - سیاستمداران و رهبران مذهبی پاکستان در همایش «همبستگی با مردم فلسطین»، ترویج وحدت اسلامی علیه رژیم نامشروع صهیونیستی را کلید اصلی حل مسأله فلسطین و دفاع از حقوق مردم مظلوم این کشور دانسته و بر لزوم حمایت از نبرد جبهه مقاومت علیه اسرائیل تاکید کردند.

به گزارش ایرنا، این همایش به همت حزب جماعت اسلامی، مجلس وحدت مسلمین و بنیاد حمایت از فلسطین با حضور سیاستمداران، شخصیت‌های مذهبی و اندیشمندان پاکستان روز دوشنبه هشتم آذر ماه به مناسبت روز همبستگی با مردم فلسطین در شهر اسلام‌آباد برگزار شد.

سخنرانان ضمن حیاتی برشمردن مسأله فلسطین برای جهان اسلام، تلاش همه جانبه دولت‌های اسلامی در مسیر پرداختن به مشکلات ملت مظلوم فلسطین و اتخاذ مواضع مؤثر برای جلوگیری از اقدامات ددمنشانه رژیم غیرقانونی اسرائیل را مطالبه کردند.

آنان با محکوم کردن رویکرد خصمانه کشورهای غربی از جمله انگلیس و آمریکا علیه گروه‌های مقاومت اسلامی در فلسطین از جمله حماس گفتند: رهبران کشورهای اسلامی نباید نقش خود را برای کمک به حل مسأله فلسطین فراموش کنند.

«لیاقت بلوچ» نایب رییس حزب جماعت اسلامی و دبیرکل شورای همبستگی ملی پاکستان که ریاست این همایش را به عهده داشت، گفت: استکبار جهانی امروز برای بی‌اثر کردن تلاش امت اسلامی در جهت کمک به حل مسأله فلسطین و دفاع از آرمان‌های ملت مظلوم این کشور برای نفاق میان مسلمانان و افروختن آتش اختلافات توطئه می‌کند.

وی مسأله فلسطین را ویژگی مشترک امت اسلامی دانست و تأکید کرد: حضور رهبران مذهبی و سیاستمداران پاکستانی در همایش همبستگی با فلسطین، نشان دهنده تمایل قوی مردم برای پایان دادن به جنایات رژیم اسرائیل علیه فلسطینی‌ها و اقدامات لازم تمام کشورهای اسلامی برای کمک به آزادی بیت المقدس از چنگ اشغالگران صهیونیستی است.

احزاب پاکستان بر وحدت امت اسلامی علیه رژیم صهیونیستی تأکید کردند

این سیاستمدار پاکستانی حملات اخیر ارتش رژیم اشغالگر قدس به غیرنظامیان بی‌دفاع در سرزمین‌های فلسطینی را جنایات فجیع عنوان کرد و گفت: مردم پاکستان اعم از احزاب مذهبی و سیاسی جنایات ضدبشری صهیونیست‌ها را محکوم کرده و از رزمندگان اسلام به ویژه حماس و سایر گروه‌های مقاومت حمایت می‌کنند.

«ثاقب اکبر» معاون دبیرکل شورای همبستگی ملی پاکستان نیز طی سخنرانی در همایش همبستگی با مردم فلسطین گفت: امام خمینی (ره) صدای ملت مظلوم فلسطین را در مجامع بین المللی برای همیشه زنده نگه داشته و امروز وظیفه امت اسلامی ایفای نقش برای پشتیبانی از آرمان‌های مردم فلسطین و اعلام انزجار از موجودیت نامشروع رژیم اسرائیل است.

وی افزود: موجودیت رژیم نامشروع صهیونیستی در نتیجه توطئه برنامه ریزی شده انگلیس و آمریکا برای منزوی کردن امت اسلامی و حاکمیت بر جهان امروز بود اما مسلمانان جهان هرگز اجازه نمی‌دهند تا استکبار جهانی در رسیدن به طرح‌های شیطانی خود موفق شوند.

دبیرکل شورای همبستگی ملی پاکستان تأکید کرد: جامعه جهانی از جمله سازمان ملل باید گام‌های مؤثر برای جلوگیری از تهاجم و اقدامات ضدانسانی رژیم اسرائیل علیه مردم فلسطین بردارد.

«ناصر شیرازی» از حزب مجلس وحدت مسلمین پاکستان با تمجید از نقش کلیدی گروه‌های مقاومت از جمله حماس در دفاع از حقوق ملت مظلوم فلسطین گفت: بدون تردید وحدت میان امت اسلامی، فضایی را ایجاد می‌کند که می‌توان به آینده برای حل چالش‌های سیاسی جهان اسلام از جمله پیروزی مردم فلسطین در برابر رژیم صهیونیستی امیدوار بود.

احزاب پاکستان بر وحدت امت اسلامی علیه رژیم صهیونیستی تأکید کردند

وی با انتقاد از رویکرد ناامید کننده سازمان ملل و برخی دولت‌های اسلامی برای اتخاذ سیاست نرمش در برابر رژیم صهیونیستی و بی‌توجهی نسبت به حق مشروع مردم فلسطین برای داشتن کشوری مستقل، تأکید کرد: برخی از این دولت‌ها با صهیونیست‌ها تبانی کرده و ضمن پیوستن به توطئه سازش، شعار تشکیل هر دو دولت اسرائیل و فلسطین را می‌دهند؛ در حالی که رژیم نامشروع صهیونیستی با پایمال کردن قوانین بین المللی و حقوق انسانی وارد سرزمین بیت المقدس شده و سعی دارد با اشغال فلسطین موجودیت نامشروع خود را در تمام این مناطق تثبیت کند.

دیگر شخصیت‌های سیاسی و مذهبی پاکستان که در این همایش حضور داشتند، تأکید کردند که وحدت مسلمانان نخستین گزینه پیروزی برای مقابله با طرح‌های شیطانی استکبار جهانی در قبال اسلام و مسلمین و همچنین حل مسأله فلسطین است.

آنان افزودند: دولت پاکستان باید مناسبات و تعاملات با سایر کشورهای اسلامی در جهت کمک به حل مسأله فلسطین را توسعه داده و به همان سیاستی که از ابتدای استقلال پاکستان توسط ˈمحمد علی جناحˈ (معروف به قائد اعظم) بنیانگذار پاکستان مبنی بر نامشروع بودن رژیم صهیونیستی و حمایت همه جانبه از تشکیل دولت و کشور مستقل فلسطین اتخاذ شده، پایبند باشد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha