۸ آذر ۱۴۰۰،‏ ۱۱:۵۹
کد خبرنگار: 3184
کد خبر: 84559147
منبع: با مشارکت سایت ایده پردازان | ایرنا مسئولیتی در خصوص محتوای این خبر یا آگهی تبلیغاتی ندارد source
۰ نفر

برچسب‌ها

چرا داشتن لوگو متمایز، آگاهی از برند را افزایش می دهد؟

ساخت لوگو یکی از روش های مناسبی است که می تواند محصول ما را به مشتریان معرفی کند و باعث علاقمندی آن ها شود. کسب و کارهای مختلف برای اینکه بتوانند به هدف های تجاری خود برسند باید یک لوگو متمایز با بقیه برندها داشته باشند.

مشخص است که هرچه نماد تجاری که شرکت استفاده می کند بر طبق استانداردهای روز دنیا باشد و همچنین طراحی آن به خوبی صورت گرفته باشد، بهتر می تواند روی مخاطب اثر بگذارد و او را جذب کند. پس طراحی لوگو یک موضوع مهم برای هر برندی است. هرچه نماد شما حرفه ای تر باشد مخاطب بهتر می تواند با اهداف شما آشنا شود، در نتیجه شهرت بیش تری در بازار جهانی کسب خواهید کرد.

لوگو چیست؟

برای اینکه یک کسب و کار به موفقیت برسد عوامل زیادی باید دست به دست هم دهند که یکی از آن ها طراحی نماد بصری مناسب است. البته ناگفته نماند قیمت طراحی لوگو در شرکت هایی که به صورت حرفه ای طراحی هویت بصری برند می کنند کمی متفاوت است و ارزش افزوده ایجاد شده می تواند این امر را پوشش دهد. نماد بصری برند وظیفه دارد تا آن برند را به سایر مردم معرفی کند. همان طور که می دانید اصول بازاریابی برای رسیدن به موفقیت بسیار مهم است، درنتیجه شما حتما باید کسب و کار خود را در بازار معرفی کنید و این جز توسط لوگو یا نماد تجاری ممکن نیست.

چرا داشتن لوگو متمایز، آگاهی از برند را افزایش می دهد؟

خصوصیات نماد خوب

تفاوت :

مطمئنا هرچه یک اثر متفاوت تر با بقیه باشد توجه مخاطب را بیش تر جذب می کند. این قانون در هر موضوعی صدق می کند. برای مثال یک فیلم با موضوعی جدید نظر مخاطب را بیش تر از یک فیلم با موضوعی کلیشه ای جلب خواهد کرد. بر همین اساس شرکت ها همیشه می کوشند تا نماد برند خود را متفاوت خلق کنند.

سادگی:

اکثر مخاطبان دوست دارند تا هنگام دیدن اثر به راحتی آن را درک کنند و پیچیدگی باعث دلزدگی آن ها می شود. همین امر در هنگام طراحی آرم هم در نظر گرفته می شود. برای همین است که از شکل های ساده مانند دایره، مربع و ... در جهت افزایش سادگی اثر استفاده می کنند.

تک رنگی:

همان طور که قبلا هم ذکر کردیم تصویر یک نماد تک رنگ بهتر از نماد چند رنگ در ذهن نقش می بندد. گاهی حتی استفاده از رنگ متضادی که شرکت رقیب استفاده کرده است می تواند منجر به موفقیت شما گردد.

ساختار افقی:

دلیل اینکه یک تصویر افقی در نگاه انسان از یک تصویر عمودی زیباتر است این است که چشم های انسان در کنار هم و در حالت افقی هستند. حال طراحان حرفه ای اگر با استفاده از عدد فی دست به طراحی یک شکل هندسی بزنند، آن نماد در نگاه مخاطب بسیار جذاب خواهد شد. نمونه این کار را می توان در طراحی آرم هیوندای مشاهده کرد.

چرا داشتن لوگو متمایز، آگاهی از برند را افزایش می دهد؟

(تصویر بالا برخی از برندهایی است  که طراحی لوگو آن در آژانس خلاقیت ایده پردازان برند ساخته شده اند)

چرا طراحی مناسب لوگو در برند تاثیرگذار است؟

یکی از نکاتی مهمی که شرکت ها در هنگام طراحی آرم باید مدنظر داشته باشند این است که عوض کردن یک نماد بصری باعث می شود تصویری که مردم از شرکت داشته اند از بین برود و این موضوع در شهرت برند تاثیرگذار است. پس برای جلوگیری از این مشکل بهتر است تا در همان ابتدا کار طراحی نماد بصری برند به دست افراد حرفه ای سپرده شود تا شرکت بعدا مجبور به تغییر آن نگردد.

برای موفقیت در بازار تنها داشتن محصولات خوب موثر نیست بلکه نمادی که در ذهن مخاطب بماند و آن را با سایر برندها متمایز کند، تاثیرگذاری بیش تری دارد. به همین دلیل نکاتی درباره اهمیت طراحی یک نماد تجاری مناسب را برای شما بازگو خواهیم کرد.

کمک به برند با استفاده از نماد تجاری

طراحی یک لوگو ویژه و خاص اولین اقدامی است که قبل از هرچیزی باید توسط شرکت انجام گیرد. کسانی که ایده های تجاری بزرگی دارند و می خواهند با استفاده از آن به اهداف بزرگی برسند باید در ابتدا کاری کنند تا اسم شرکت یا برند آن ها در ذهن مخاطب نقش ببندد.

راهی برای جذب اعتماد مشتری

یکی دیگر از عواملی که باعث موفقیت می شود این است که بتوانیم برند خود را در نظر مخاطب قابل اعتماد معرفی کنیم. واضح است که وقتی اولین بار اسم یک شرکت جدید به گوش ما می خورد درباره آن هیچ اطلاعاتی نداشته باشیم و در نتیجه بی اعتمادی ذهن ما رو فرا می گیرد.

حال اگر شرکت موفق شود با تدابیری این حس اطمینان را به وجود آورد و آن را تقویت کند می تواند در بازار موفق شود و این امر جز با طراحی مناسب یک لوگو امکان پذیر نخواهد بود.

ایده پردازان برندی قدرتمند و با تجربه برای طراحی لوگو اصولی و هویت بصری حرفه ای کسب و کار شما.  مشاوره رایگان با کارشناسان آژانس خلاقیت ایده پردازان :

۷۱۳۹۸۹۸۹- ۰۲۱

م. خ 

منبع: با مشارکت سایت ایده پردازان | ایرنا مسئولیتی در خصوص محتوای این خبر یا آگهی تبلیغاتی ندارد source

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha