۷ آذر ۱۴۰۰، ۹:۰۸
کد خبرنگار: 926
کد خبر: 84557505
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۳ ووشوکار به المپیک آسیایی اعزام می‌شوند

۷ آذر ۱۴۰۰، ۹:۰۸
کد خبر: 84557505
 ۱۳ ووشوکار به المپیک آسیایی اعزام می‌شوند

قشم- ایرنا- رییس فدراسیون ووشو ایران گفت: در رشته ووشو و در بخش مبارزه ۶ ورزشکار و در بخش اجرای فرم نیز هفت نفر برای شرکت در مسابقات المپیک آسیایی هانگژو چین در سال ۲۰۲۲ اعزام می‌شوند.

امیر صدیقی  شنبه شب در مراسم افتتاحیه مسابقات ووشو کشور انتخابی تیم ملی در قشم افزود: با توجه به این‌که رشته کوراش در ایران نیز زیر نظر فدراسیون ووشو فعالیت می‌کند، هفت نفر نیز در این رشته عازم مسابقات مذکور می‌شوند.

وی ادامه داد:  در مجموع ۲۰ ورزشکار برتر در رشته‌های ووشو و کوراش در المپیک آسیایی شرکت می‌کنند که امیداوریم نتیجه سه مدال طلا در جاکارتا در این مسابقات نیز تکرار شود.

رییس فدراسیون ووشو ایران تصریح کرد: البته با توجه به شیوع کرونا و تعطیل شدن مسابقات ملی و بین المللی نیاز به برگزاری اردوهای بین المللی احساس می‌شود.

وی افزود: امید است با حمایت وزارت ورزش و جوانان و همچنین کمیته ملی المپیک، مشکلات مالی فدراسیون برای برگزاری اردوها در کمپ تیم‌های ملی و نیز در خارج از کشور ممکن شود.

صدیقی ادامه داد: پس از ۲ سال وقفه در برگزاری مسابقات کشور به دلیل شرایط ویژه‌ای که کرونا ایجاد کرده بود، امروز در جزیره قشم مسابقات ووشو قهرمانی کشور برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: این رویداد مقدمه حضور قهرمانان رشته ووشو در اردوهای تیم ملی و مسابقات مختلف بین المللی است و مسابقات انتخابی درون‌گروهی در دیماه سال جاری برگزار می‌شود.

رییس فدراسیون ووشو افزود: هم اکنون ۳۷۷ ورزشکار و مربی در بخش آقایان در قالب ۳۴ تیم از ۳۱ استان و سه منطقه ویژه اقتصادی در قشم حضور دارند که این امر اتفاق ویژه‌ای برای ورزشکاران جهت استفاده از جذابیت‌های طبیعی جزیره محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: مسابقات بخش بانوان نیز پس از پایان مسابقات آقایان و  از چهارشنبه دهم آذرماه برگزار می‌شود که نزدیک به ۳۰۰ نفر نیز در آن به رقابت می‌پردازند.

صدیقی خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت آب و هوای قشم در نیمه دوم سال و همچنین وسعت آن، این جزیره به شرط ارتقاء زیرساخت‌های ورزشی و هتلینگ خود، می‌تواند میزبان مناسبی برای بسیاری از رشته‌های ورزشی کشور باشد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتردر میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha