تصفیه خانه فاضلاب جوانرود سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد

کرمانشه - ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با بیان اینکه برای پروژه‌های آب و فاضلاب شهرستان جوانرود امسال ۷۴ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است، گفت: در صورت تخصیص به موقع این منابع، نیمه نخست سال آینده تصفیه خانه فاضلاب شهر جوانرود به بهره‌برداری می‌رسد.

«علیرضا کاکاوند» روز یکشنبه به ایرنا افزود: با تخصیص بخشی از این اعتبار فرایند اجرای پروژه‌های آب و فاضلاب شهرستان جوانرود آغاز شده و در حال حاضر تصفیه خانه فاضلاب در جوانرود ۵۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امیدواریم باقیمانده اعتبارات نیز به موقع تزریق شود تا کارها طبق برنامه زمانبندی شده پیش برود.

او در ادامه گفت: ادغام شرکت های آبفای شهری و روستایی، خشکسالی بی سابقه و شیوع بحران ویروس کرونا سه عامل بود که برای شرکت آبفای استان کرمانشاه به لحاظ تامین آب شرب پایدار سال بسیار سختی رقم زد.

چاه «تم تم» دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد

کاکاوند با بیان اینکه با وجود کاهش نزولات آسمانی در سال آبی گذشته در شهرستان جوانرود با کمترین چالش مواجه بودیم، گفت: شرکت آب منطقه ای قول داده تا دهه فجر امسال آب چاه "تم تم" در مدار بهره برداری قرار گیرد و با محقق شدن این وعده مشکل آب شرب شهر جوانرود منهای مسکن های جدید طرح "هزار واحدی مسکن ملی" که قرار است در آینده ساخته شود، برطرف خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با بیان اینکه برای تامین آب هزار مسکن اقدام ملی شهر جوانرود که در سال های آینده ساخته خواهد شد، به اعتبار نیاز داریم، افزود: برنامه بلند مدت شرکت آب و فاصلاب برای تامین آب شرب شهر جوانرود و شاهو  از چشمه "قلانی" است.

شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه به ۱۰ تانکر آبرسان سیار نیاز دارد 

کاکاوند در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به مشکلات تامین آب شرب شهری در سال جاری گفت: شرکت آبفا امسال در بخش آبرسانی سیار با مشکلاتی زیادی روبرو بود به همین خاطر به ۱۰ تانکر آب رسان نیاز داریم و چنانچه بتوانیم این تانکرهای سیار را خریداری کنیم تا حدود زیادی این مشکلات برطرف خواهد شد.

وی همچنین افزود: خرید پنج دستگاه تانکر آبرسان جدید در دستور کار این شرکت است که امیدواریم هرچه زودتر از محل اعتبارات آبرسانی سیار این منابع تامین شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه در پایان گفت: عدم پرداخت قبوض آب بها مشکلاتی فراوانی برای شرکت آب و فاضلاب به وجود آورده است و انتظار ما از ادارات، نهادهای دولتی و مشترکان این است که با پرداخت به موقع آب بها  ما را در راستای ارائه خدمات مطلوب و پایدار یاری کنند.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت یک‌ونیم درصد از مساحت و ۲.۴ جمعیت کشور را در بر می‌گیرد که براساس آخرین تقسیمات کشوری دارای۱۴ شهرستان با نام‌های کرمانشاه، اسلام‌آباد غرب، پاوه، جوانرود، سنقر و کلیایی، سرپل‌ذهاب، کنگاور، گیلان‌غرب، هرسین، صحنه، قصرشیرین، دالاهو، ثلاث باباجانی و روانسر است.

بر اساس داده‌های سرشماری سال ۱۳۹۵ میزان شهرنشینی در استان کرمانشاه ۷۲ درصد است.

این استان ۲ هزار و ۵۹۰ روستا و ۳۴ شهر دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha